Gå til innhold

Sliter så innmari om kveldene - 7 uker baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir sprø snart ...

Han blir ALDRI fornøyd (mett) .. og pupper hele kvelden!

Fra 18-19 tiden er han RABIAT! Han spreller, puster og peser. Kommer aldri i seng før 22.30- 23.30. Han er tydelig trøtt fra 20-21.

Dette har vart i 3 uker nå :(

Tenkte at det ville gå seg til etterhvert (melkemengden økte?)

- men det virker ikke som det blir noe mer akkurat.

Har egentlig ikke lyst til å bebynne med tillegg - men orker snart ikke mer!

Noen som kan hjelpe oss litt? Hva skal vi gjøre?

Håper på svar!

Klem fra DollyD & Mikkel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge de fleste ammehjelperne og sånt så har man lite melk på kvelden, og det er helt nomalt at babyen kan ligge å spise i det uendelige.. De skal spise seg opp til en lang søvn.

Men om du føler at babyen ikke blir mett, og heller burde prøve å sove fra 20-21, sånn at han ikke blir overtrøtt er det ingenting i veien med å gi tillegg. Noen ganger så funker det faktisk. :P Er jo mulig å pumpe etter at du har gitt han mme, og spare det til senere, evt fryse det ned. For da går det hvertfall ikke utover melkeproduksjonen din at du gir han mme på kvelden.

Skrevet

Jeg forstår at du kan bli sprø!

Hva om du prøver med litt Nan? Det sies at det metter mer, så kanskje det kan hjelpe?

Skrevet

Hvis du ammer først og gir mme like etterpå går det ikke utover melkeproduksjonen iallefall. Men om du ikke vil det så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å amme hele tiden..?

Når det er sagt er det vanlig med urolighet om kvelden. Ville uansett ha prøvd med mme jeg da, vet om flere som har god erfaring med det! Viktig at du ikke sliter deg ut! Og det er jo bare bra for babyen å bli helt mett også!

Skrevet

Har akkurat samme problem som deg (8 uker gml), bare at han begynner ved 4-tiden og holder på til samme tid som babyen din. Jeg måtte rett og slett begynne med litt collett og det har hjulpet betraktelig. Han virker mer fornøyd, men vil allikevel puppe (ikke fullt så mye) Han får flaske ca 2-3 gng i døgnet, og våkner kun en gang nå om natta (foreløpig) og sover noen timer på formiddagen. Etter det er det kun noen blunder på noen halvtimer. Men er heldigvis mye mer fornøyd.

Skrevet

Jeg hadde samme problem da småen var yngre. Han bare kavet om kvelden og ble aldri mett. Jeg begynte å pumpe meg litt hver morgen for å øke melkeproduksjonen. Denne melken hadde jeg i kjøleskapet til kvelden i tilfelle han trengte litt ekstra da. Hvis han var mett frøs jeg bare melken til senere. Etter noen dager økte melkemengden ganske mye og gutten min virket mye mer fornøyd om kvelden.

I begynnelsen pumpet jeg hver morgen for å øke melkemengden, men etter hvert så pumpet jeg bare de morgenene jeg var ekstra sprengt. Det er jo det som kan bli dumt hvis du begynner å pumpe, man kan få for mye melk. Men jeg bare frøs overskuddet, og da hadde jeg alltid melk hvis pappaen skal være alene med han noen timer eller noen andre skal passe han :-)

Dette har fungert for oss :-)

Skrevet

Tusen takk for gode svar jenter :o)

Igår prøvde vi å gi MME for første gang (ca 100 ml) - han sovnet greit (22.30), men sov ikke særlig lenger enn vanlig...Ikke at det er så nøye..

Men han har vært veldig urolig nå - finner liksom ikke roen.. Jobber intenst med armer og ben.

Så de er mulig at MMEn gjør at magen blir litt tregere?

Har noen et godt tips mot dette?

Kan jeg bruke Malt? Eller sviskesaft - på en sånn liten tass?

Klem fra oss.

Skrevet

Ja, det er nok ikke umulig at magen jobber litt ekstra med mme, så er jo bare å ha en liten teskje med malt i flaska for å se om det hjelper. Du må nesten finne rett mengde selv. Men iogmed at han får mest mm så er det ikke sikkert at du trenger det egentlig. magen må bare bli vant til mme.. :) Ikke gi sviskemos\drikke når han er så liten, hold deg til malt. Husker ikek hvorfor, men det ble hvertfall jeg anbefalt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...