jlille Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Hvordan vil du best beskrive hvordan kynnere kjennes ut?
Miss Snow Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Jeg har prøvd å finne det ut selv også. Men jeg fant veldig mange motsettende forklaringer. Men igår hadde jeg noe som jeg kanskje tror var kynnere. Det begynte med at jeg skulle reise meg opp fra liggende stilling i sofaen. I dét jeg begynte å reise meg fikk jeg noe som kjentes ut som kramper nederst i magen. Det kom og gikk litt, men var fryktelig vondt når det sto på. Da klarte jeg ikke å røre meg eller noe. Jeg mente at jeg hadde lest noe om at kynnere skal gå over når en rører seg/reiser seg, så samboeren min hjalp meg på beina så jeg fikk godt litt rundt. Da ga det seg ganske kjapt. Men av alt jeg leste, sto det noen steder at de ikke skal gjøre vondt, at det ikke skal komme i tak og andre ting som ikke passa til det jeg kjente. Det eneste som sto alle steder var at magen blir hard. Det klarte jeg ikke å kjenne etter selv, men samboeren min sa at den var det. Jeg fikk ihvertfall øvd litt pusteteknikk mens det sto på, og det hjalp faktisk
cadence Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Magen min blir veldig hard, og da mener jeg hele mageområdet, huden blir like spent som et trommeskinn:( det er ikke direkte vondt, men veeeldig plagsomt. Samtidig kjenner jeg et veldig press, som om at magen holder på å eksplodere. Hvis da veslejenta finner ut at hun skal snu på seg i tillegg så blir det vondt. Kynnere skal normalt gi seg hvis man bytter aktivitet; var man i ro skal man røre på seg, var man i bevegelse skal man slappe av etc. Syns ikke alltid at det hjelper så veldig, siden jeg kan bli veldig sliten av prossessen ved å endre aktivitet (sette seg, reise seg, legge seg, stå opp etc..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå