Mammaen til Lasse Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Hvordan setter man opp et slikt fødebrev?
Mammaen til Lasse Skrevet 12. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2010 Et brev man gir til personalet på sykehuset slik at de skal få vite dine forventinger til fødselen. feks. hvilke smertestillende du vil ha hvilken stilling du vil ligge i osv.
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Man skriver vel ned hva man ønsker (om du vil prøve badekar som smertelindring f.eks. eller føde i vann. om du vil ha epedural, om det er noe spess du er redd for, om du vil vite allt som skjer eller ikke) tja, ønsker og tanker slik at jordmor/legene vet hvordan du ønsker at ting skal være, ha et par alternativ om ikke det første ønske skulle være mulig elle fungere. Jeg skal ha med når jeg skal føde i allefall, er vel ikke alle som klarer og få fram allt de vil si og føler om man har det helt for jævli eller er veldig redd når de ankommer sykehuset, så kjekt og ha med seg tror jeg
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Jeg ville kansje startet med og si hva jeg heter, nevne at jeg har mistet før slik at de er klar over dette, så fortelle hva jeg ønsker og prøve av smertelindring, stilling osv. Hva mine bekymringer er, osv osv. Og at jeg vil vite allt som skjer (at de ikke snakker over hodet på meg i stede for til meg) tja, noe sånt ca Lykke til
Mammaen til Lasse Skrevet 12. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2010 Takk for svar, du la til et par punkt på listen min. Men jeg lurer på om det er noen spesiell oppsettelse, slik at det ikke blir så rotete.
Mammaen til Lasse Skrevet 12. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2010 Det høres bra ut, da får jeg komme igang med brevet, siden det bare er 11 dager igjen til termin. Tusen takk og lykke til du også
Ziz Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 Aha...-det hadde jeg aldri hørt om. Satser på at jeg er i stand til å snakke når jeg kommer inn
Miss Snow Skrevet 12. september 2010 #9 Skrevet 12. september 2010 Jeg har skrevet om hva jeg tenker om smertelindring, hva som gjør meg trygg og utrygg, og om en særskilt hendelse bekjente opplevde, som sitter litt i bakhodet på meg. Det ble et ganske vanlig brev egentlig, på ei side. Det ble liksom så strengt å sette opp det jeg tenker punktvis, så det ble heller korte avsnitt. Jeg er så dårlig på å "kreve min rett" og til å si ifra om det jeg tenker på, at det var godt å ha skrevet det ned, så jeg slipper å stotre det fram selv
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 12. september 2010 #10 Skrevet 12. september 2010 Hm, jeg hører til Elverum sykehus, og der fikk jeg med eget ark i brevet da jeg fikk innkalling til ordinær ul om fødeønsker. Der stod det personalia og man skulle skrive på hva man ønsket f.eks av smertestillende, om man ville føde i vann o.l. Dette arket skulle leveres 4- 6 uker før termin.
Miss Snow Skrevet 12. september 2010 #11 Skrevet 12. september 2010 Det er det vel på alle disse skjemaene som man får innkalling til ordinær ultralyd på. Det var et sånt felt på mitt fra St. Olavs også. Men jeg hadde ikke rukket å tenke så langt innen ultralyden, og da jeg var der på ultralyd tok jordmora det inn også. I tillegg trenger man kanskje litt mer plass, om det er mer enn bare smertelindring en vil fortelle om
Lykkepålandet Skrevet 12. september 2010 #12 Skrevet 12. september 2010 Her har du en mal/eksempel for fødebrev.. http://www.minmage.no/i/i.aspx?i=51&ii=125
Skumring81 Skrevet 12. september 2010 #13 Skrevet 12. september 2010 Var det beregna man skulle skrive det på det skjemaet?!! Oi.. Det tenkte ikke jeg over.. kan man likevel ha med eget brev? Har begynt å tenke på dette nå, siden jeg har bare 11 dager igjen jeg også..og skal på St Olav..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå