Gå til innhold

Kan babyen slutte å like grøt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente på snart 5 mnd..hun har fått grøt hver kveld nå i 1 mnd og hun har spis opp hver minste lille bit..men nå den siste uka nekter hun å åpne munnen, og om vi får inn litt grøt, så kommer det rett ut igjen. Vi har prøvd tre forskjellige typer..men ingenting hjelper. Jeg merker at hun er mer urolig på natta nå som hun ikke spiser grøt på kveldene. Har hun sluttet å like grøt? er hun lei allerede? hva kan jeg gi henne istedet som metter på kvelden? jeg ammer henne..og hun får alltid pupp etter grøt.. håper noen har noen gode tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille gutt begynte også å nekte å spise for en liten stund siden. Det varte heldigvis ikke så lenge, og jeg tror rett og slett det hadde sammenheng med de første tennene. Hvordan ligger det an hos deg?

Det finnes jo en del andre ting de kan spise også, frukt- og grønnsaksmos av forskjellige slag -har du prøvd noe av det?

Skrevet

De kan jo bli matlei. Men min på straks 5 mnd nektet plent å spise grøt da hun var forkjølet og hadde vondt i halsen (ville ikke ha fruktmos heller - som hun elsker) og akkurat mens et ørlite hjørne av en tann brøt igjennom.

Skrevet

åj, jeg tenkte ikke på at det kunne ha noe med tenner å gjøre.. vi har trodde en stund nå at hun begynner å få tenner..hun klør VELDIG, er litt mer sutrete, og sikler mye..kanskje det kan være derfor hun ikke vil spise like mye ja..hm.. takk for svar. Vi har foresten prøvd litt fruktmos, og kokt, og most potet til henne.. men hun spiser ikke like mye av dette som det hun gjorde av grøten.. jaja..får bare være tålmodig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...