LilleElise Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Hvor mye sover deres små ca? Både på natten og dagen? Og hvordan er de når de er våkne/hva gjør de? Og hvor mange og hvor store måltider får de? Skjønner det er store forskjeller ute og går, men bare interessant å se
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Min er 3,5 mnd og han sover fra 19.00 - 07.30. Får mat rundt 03.30 og 06.00 hver natt, som regel. Noen ganger sover han til 05 før det er mat og andre ganger kan han våkne kl 02.00. På dagen sover han ofte fra 09.30 - 12.30, 14.00 - 15.30 og 17.00 - 17.45. Får mat som regel to ganger på natta og 4 ganger om dagen, ca kl 09, 12.30, 15.45 og 18.50. Tidene avviker selvf noe innimellom alt ettersom når han våkner fra duppene osv Hvor mye han spiser aner jeg ikke siden jeg ammer, men han spiser seg god og mett hver gang iallefall
*LillaMeg* Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Min er 4mnd nå, men har hatt det samme mønsteret i en mnd nå.. Han sover fra ca.19.30 til 05.00. Da er det mat eller smokk, kommer litt an på. Så sover vi til halv8-8, så slumrer vi til 9. Jeg skulle gjerne sovet lengre, men han vil ikke.. Så er han oppe 1-2timer, og sover 30min-1time gjennom hele dagen. Får mat hver 3-4time. Tidlig frokost-mme ca.110ml Frokost- mme ca.110ml og fruktmos Lunsj- ca.120ml mme Middag-Grøt og vann Kvelds- ca.120ml. mme Noen ganger spiser han mer, og noen ganger mindre. Varierer en del for tiden- Når han er våken så synger vi sanger, danser, øver på å rulle over til mageleie (Vi måtte "hjelpe" han litt ifølge fysio.) ligger en del på magen, leker med ting og tang, alene og med oss. Tar oss noen små lufteturer ut når han er våken og. Han er så glad i å kikke på ting..
Hanna30 Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Min er 2,5. Han sover lite synes jeg. Sovner i 23-tida. Og vi står opp i 8-tida. En eller to matinger om natta, og da ligger han våken en stund etterpå. Så det blir omtrent 8 timers søvn på ham om natta. Om dagen sover han nesten ikke. Kanskje 1 time til sammen. Noen ganger mer og noen ganger ikke i det hele tatt. Sjelden han sover mer enn 11 timer i døgnet iallefall. Han får mme ca. 6 ganger i døgnet nå, ca. 1,2 liter tilsammen. Fram til nå har han fått 8-9 måltider, men nå drikker han plutselig mer til hvert måltid, og sjeldnere. Når han er våken "snakker" han masse! Ligger og lager alle mulige lyder, "bøøøøø", "grrrøøøøø", "aaaaaa" og har begynt å hyle og lage lyse og mørke toner. Artig! Men han har vondt i magen innimellom,s å da ligger han og ynker seg. Og så kan han bare sitte i fanget eller i vippestol og kose seg og suge på smokken. Men mest vil han ha kontakt og "snakke" og smile. Artig når man begynner å få kontakt synes jeg! Og at kolikken vi slet med er over.
Hanna30 Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Og så synger "vi" en del også, jeg synger og han "babler" til:) Og går turer med vogna da, han ligger og ser på ting rundt seg, og da sover han av og til også!
*LillaMeg* Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 Min sov og lite om dagen frem til han var over 3mnd.. Han kunne sove max 20min, eller opp til en time om vi trillet tur. Så endret det seg når han ble litt eldre.. Så kanskje det blir bedre der og.. Har og merket at noen ganger så våkner han av den lette søvnen, og da er det bare å gi han smokken så fort som mulig. Kanskje din og våkner av den lette sovnen, og ikke finner roen selv?
Hanna30 Skrevet 12. september 2010 #7 Skrevet 12. september 2010 Å, da håper jeg det blir slik her også Skal prøve å være raskere frampå med smokken! Han sover veldig lett ja og våkner av ingenting. Sovner, og så fem minutter etter våkner han og får ikke sove igjen. Ser jo at han ofte er trøtt, så skulle ønske han fikk til å sove mer. Men da er det håp da!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 Glemte jo å skrive hva vi gjør i våkentiden da. Da sitter vi å snakker sammen når han ligger på låra mine i fanget, leker på gulvet og trener, synger masse sanger, koser oss i senga, går turer osv Litt forskjellig
Gjest JuniGull2010 Skrevet 12. september 2010 #9 Skrevet 12. september 2010 Sønnen vår sovner ca kl 19.00 hver kveld nå og sover til 08/09.00. Han spiser først rundt 22/23.00, så spiser han hver andre time etterpå.... Typisk at han har den lengste soveøkta før jeg legger meg.... :-( Han tar den første formiddagsluren rundt kl 11.00, men det er ikke struktur på formiddagslurene. De kan vare fra 30 min - 2 timer... Men på ettermiddagen har han nå en nesten fast soveøkt på 2 timer, før han tar kvelden kl 19.00. Han får kun mm og ammer alltid rett etter han våkner og gjerne rett før han sovner. Han er stort sett kun våken i en time. Han sover faktisk mer nå, enn de første leveukene! Han var vel unormalt mye våken i starten.. Når han er våken har vi enten en lekestund sammen på en lekematte, hvor vi synger, ser i en fargerik bok, øver å ligge på magen, blir litt kjent med enkelte leker o.l. Han ligger også litt alene under babygymmen.
lykke74 med 3 små Skrevet 12. september 2010 #10 Skrevet 12. september 2010 Mini på 3,5 mnd sovner for natta ca kl 23 og sover til ca 6-7. Han sover hele natta uten mat! Når han våkner på morgenen får han mat og så sover han videre i senga si til omtrent kl 10 de dagene vi ikke følger storesøster på skolen. Skal vi følge henne, sover han i vogna til og fra skolen og ute i hagen til omtrent kl 10-11. I løpet av dagen sover han ganske uregelmessig - noen dager mye og andre dager mindre. Han kan sove fra 30 minutter til 2 timer i slengen. Han spiser med 2-3 timers mellomrom på dagtid. Ganske ofte, det er vel prisen å betale for at han sover så godt om natta. De dagene han sover lite, er han ganske sutrete - er tydelig trett, men finner ikke roen. Hjelper ofte med en tur ut i vogna. Når han er våken leker han under babygym, sitter i vippestolen og følger med, ligger på gulvet - øver for tiden på å snu seg fra rygg til mage, ligger på magen og beundrer seg selv i speilet, koser og prater med meg, vi synger litt og snakker om lekene hans og ting rundt oss. Han har to eldre søsken som også underholder ham og fenger hans interesse - veldig stas når de gir ham oppmerksomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå