Gå til innhold

Dere som bor i nord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på østlandet, men skal reise hjem til mine foreldre i Harstad to uker i oktober. Litt kaldere der enn her, så nå er jeg usikker på hva jeg trenger i vogna til min datter da. Hun er 7 uker når vi setter kursen nordover. Nå bruker jeg lammeskinn i bunnen og dyne over. Tror dere det holder der også, eller bør jeg ta med vinterpose? Er jo selvfølgelig ikke godt å vite nå hvordan været blir i oktober, men er det noen som allerede har begynt med pose? (Har ikke kjøpt posen enda, så derfor jeg lurer på om jeg må ut og kjøpe nå...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æ vlle brukt en vinterpose, voksipose...æ va hjemme i harstad denna uka da det har vært nydelig vær å varmt på dagen,men kaldt på natta. Brukte da sommer voksi pose da mini sov ute i vogna på dagen,og på natta hadde æ lammeskinn og dyne. Å det blir jo bære kaldere fremover,så ta sikte på varmere klær og utstyr.. kan kanskje bli litt for varmt å sove inne i hus med voksipose da. Men da kan du jo bruke en ullbody eller nattdrakt og et helseteppe oppå lammeskinn...kommer jo litt an på om ungen din e varmblodig eller om hun fryser lett...

Lykke til! :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det kommer an på om hun er varm eller kald som type, egentlig. Gutten min klarte seg med ulldress oppi dunposen i desember i fjor, da han var rundt to måneder. Og da var det KALDT, altså! Jeg tror nok egentlig at lammeskinn og dyne oppå holder evig lenge, særlig hvis du bruker en ulldress også :-)

Jeg bor i Tromsø.

Skrevet

Jeg bor i Harstad.

Her er det kaldere enn det ser ut som. Er det sol, er det varmt i sola, men i skyggen er det kaldt! Til nå har hun brukt et tykkt ullpledd i vogna, men har vært frost hver natt i flere uker nå, så jeg ville tatt med vinterpose, uten tvil! Vår ligger klar i gangen.

Eneste plassen vi bruker lammeskinn og dyner er i senga hennes, inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...