Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen på 3 mnd hadde et uhell opp etter hele ryggen i kveld, og den hvite ullbodyen ble full av bæsj.... Skylte det godt vekk og lot den ligge i vann, før jeg hev den til vask i maskinen. Etter 2 omganger etter hverandre i maskinen er den fremdeles ikke blitt ren. Brun flekk på ryggen. Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet dette? Ullbody fra Nøstebarn, kjøpt i går, fikk brukt den i 3 minutter i dag før den ble skitten. Så utrolig irriterende hvis det nå blir flekk på den. Men det er vel sånn det er med små barn :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nu er det litt seint, men neste gang kan du prøve med Zalo, det har berget alle barneklærne våre. Skyll først, dynk så flekkene med Zalo og la det virke litt før du hiver det i en bøtte med vann en stund. Vask det deretter i maskinen. Voila vidundermiddel!

Skrevet

Det er vel ikke så bra å bruke Zalo på flekkene når det er ull? Jeg ville gått for flekkfjerningssåpen fra Nøstebarn. :)

Skrevet

Takk for svar! Skal kjøpe den flekkfjerningsgreien i morgen! Men det blir vel for sent for denne bodyen uansett. Men da har jeg til neste uhell :-)

Bodyen har nå ligget fuktig i hele natt, sikkert ikke bra, men jeg prøver.... Har tatt zalo på flekken nå, må bare prøve. Kanskje går det, kanskje ikke... Men i fremtiden blir det bare mørke ullplagg!

Jaja... :-)

Skrevet

Jeg har reddet flere ullplagg fra bæsjeflekker ved å bruke Troll sitronsåpe. Selv allerede vaskede flekker har jeg fått bort med den. Fukter plagget og gnir inn med såpe, og lar virke noe timer. Evt legger plagget i bløt i litt lunkent vann med oppløst sitronsåpe i. Lar det ligge noen timer evt natten over, og vasker så på vanlig måte i maskin.

Nå kjenner ikke jeg til flekkfjerningssåpen fra Nøstebarn, men kan godt hende det kan gjøres sånn med den også..

Skrevet

Når du har vasket den flere ganger er den iallefal ren. Men om du ikke får vekk flekken kan du prøve å henge den opp i sola, da blekner flekken.. Fikk selv dette tipset en gang, og funker fom bare det :) Ellers har jeg med hell brukt flytende gallesåpe (også på ull fra nøstebarn). Skyller eller bløtlegger flekken i lunket vann med litt såpe. Deretter vaskes den som vanlig. Dette har funket nesten hver gang, men dette må jo gjøres med en gang.. Har ikke prøvd flekkfjerneren fra nøstebarn, men den funker sikkert også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...