Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 og vil ha med seg en person inn (som vitne) må det være tillitsvalgt man tar med seg inn? eller kan man selv velge hvem man tar med seg inn? hjelper lite med møte med sjefen og en "korupt" tillitsvalgt..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Jeg ville nok ha hatt med meg en fra fagforeningen. Hvis du er organisert da.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Du kan selv velge hvem du vil ha med deg:))
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 en annen kollega ville ta et møte med sjefen og ville ha med seg med inn på møtet. jeg ble med inn, men etterhvert sier sjefen at det er visse ting som ikke kan bli sagt på møtet fordi jeg er med inn fordi det er tillitsvalgt som MÅ være med inn. dette var i forrige uke og denne uken har jeg hatt ferie. denne kollegaen ble da kalt inn igjen denne uka med tillitsvalgt for "nytt gyldig møte". jeg var så å si sikker på at kollegaen kunne ha med seg en egenvalgt inn men i følge sjefen var ikke dette i reglemanget. stakkars kollegaen som ble så å si trakkasert på første møte, og det hadde ikke blitt noe bedre etter andre møte!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Jeg har vært med på møte der jeg har blitt trakkasert og tråkka på at de to øverste lederene i bedriften min. Selv er jeg "på gulvet" Dette er fordi jeg søkte om en kontorstilling i bedriften min men fikk avslag pga graviditet(de sa det rett ut, det var ingen tvil om at det var derfor). Da jeg påpekte at dette er ulovlig ble jeg innkalt til møte og fikk ikke lov til å ha med meg noen. Kan love at som en som ikke er trent i å snakke for seg, er avhengig av å ha en jobb ( i disse finanskrisetider er det ikke bare å bytte...), og generelt er mye lavere på rangstigen var det IKKE et enkelt møte å komme gjennom. Kom ut igjen med selvtilliten langt under parketten og det var nesten så jeg trodde på alle løgnene deres..Det var helt absurd. Jeg skulle gjerne hatt med meg noen, og om jeg har lært noe av opplevelsen er det at slike møter har jeg ALDRI uten noen andre med som er på min side. Veldig synd om møtet ble gjennomført slik. Da kommer man ingen vei med noe som helst etterpå, da er man parkert...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Kan du ikke ta med deg verneombudet, eller en som er "høyere opp" enn plasstillitsvalgt. Hvis du ikke stoler på plasstillitsvalgte.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 bedriften er eid av et privat styre, og der kommer vi ingen vei. vi forsøkte for et halvt år siden. alle ansatte kalte inn styret til møte og der fikk vi beskjed av den høyeste lederen; før dere sier noe som helst så skal dere vite at vi står 100% bak styreren deres. hvor langt kommer man da? vi dro inn fagforbundet men saken ble lagt på is. nå har halvparten av de ansatte måtte slutte eller har fått sparken, og hverdagen er ikke bedre for de som er igjen. nytteløst. heldigvis har jeg snart permisjon. men da er konklusjonen at man kan ta med seg en selvvalgt inn selv om det er en kollega?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå