gutt07 og jente11 Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Jeg har så mye vondt i hodet, skjønner ikke hva det kommer av.. Det er på en måte overalt midt på hode og mot pannen. Føles som press på en måte. Er 13 uker på vei i dag, og har slitt med hodepine noen uker. Er ikke vær dag, men ofte. Når det står på så sliter det meg ut og jeg blir så lei.. Noen som har noen ideer om hva det kan komme av? Tips til hva man kan gjøre for å unngå hodepine?
lillegull2008+spire2011 Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Når jeg leste dette tenkte jeg, har jeg lagt inn dette? Har det på samme måte! jeg føler det hjelper litt å drikke vann, men utenom å dempe den litt iblandt aner jeg ikke hvordan jeg fjerner den...
Theaen Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Jeg er 13 uker til tirsdag, og har også masse hodepine. Jeg får trykk bak øya og i bakhodet. Hodepinen har vel noe med hormoner å gjøre. Hvis du har vondt i nakke og rygg, så kan det være spenningshodepine. Det kjennes som et slags bånd rundt hodet. Det eneste som hjelper for meg er å legge meg. Kan også hjelpe meg smertestillende til en viss grad, men tar minst mulig da. Hørt at det også hjelper å drikke rikelig med vann og komme seg ut i frisk luft. Om det er spenningshodepine, så hjelper det med fysioterapi og gå turer, hvor man går seg varm.
gutt07 og jente11 Skrevet 11. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2010 Tror jeg har begge typene, både hormon-hodepine og spennings-hodepine. Har kjempe vondt i rygg, nakke, skuldre og armer, så det gir vell kansje en del hodepine. Drikker ganske mye, og det hjelper litt. Demper hodepinen en liten stund, men så kommer den tilbake igjen. Tror jeg skal bestille meg time hos legen å høre om jeg kan få rekvisisjon til fysioterapaut, det hjelper meg da forhåpentlivis med både hodepinen og smertene i kroppen:) Tusen takk for svar jenter:)
Theaen Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Ja, kan nok hjelpe med fysioterapi. Må begynne med det selv jeg også:-) Så håper det blir bedre da:-)
gutt07 og jente11 Skrevet 12. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2010 Ja, jeg krysser fingrene for at det hjelper for oss begge:) Slitsomt å gå med smerter hele tiden..
jeanette1986*-* Skrevet 12. september 2010 #7 Skrevet 12. september 2010 Hallo jenter :-) Jeg har hatt litt hode pine jeg og, for meg hjalp det og drikke MASSE vann :-) Drikker vann heile tiden :-D
de tre bukkenebruse Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 har hatt hodepine 3 dager i strekk til og med på natten,har merket det da jeg har vært oppe på do... men nå begynner det å gi slipp,men sga ringe til kiropraktoren min i morgen å få time til å knekke litt i nakken og ryggen det pleier å hjelpe=)
Andante2 Skrevet 12. september 2010 #9 Skrevet 12. september 2010 Jeg har opplevd hodepine i svangerskapet som resultat av ustabilt/for høyt blodsukker, så det kan være én av mange mulige forklaringer.
Februargutten Skrevet 12. september 2010 #10 Skrevet 12. september 2010 Ble nesten glad når jeg leste dette... for jeg kan mest sannsynlig hjelpe dere Hadde det på akkurat samme måten. Våknet noen dager med vondt, og/eller fikk vondt i løpet av dagen. Presser bak øyne og panne og gir seg ikke ved søvn. Øm når du presser fingrene på kinnet? I tilfelle er det veldig sannsynlig at dere også har hovne slimhinner. Det er veldig vanlig hos gravide pga økt blodgjennomstrømning. Selv om du ikke er no særlig tett i nesa, kan du være det i bihulene pga dette. Det er det som skaper trykket. Kjøp et nesehorn på apoteket og bland 1 liter vann med 1 ts salt. Skyll gjennom bihulene et par ganger daglig. De selger også sånn ferdig neseskyller som er god. Jeg har fått en skikkelig snyterutine nå som har fjernet hodepinen min helt. Skyller et par ganger og sprayer med saltvannsspray (bruker noen ganger vanlig også selv om man skal bruke lite ved graviditet). Blåser så det ljomer i veggene her. Men det hjelper, så da kan sambo fnise så mye han vil når jeg holder på Håper det kan hjelpe noen av dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå