Gå til innhold

Vær ÆRLIG nå..tobarnmor som er frisør..daglig leder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

23.40

Jeg har 4 års utdanning + x-antall kurs.

Så jeg er ikke knapt uten utdanning.

HI

Skrevet

haha... 4 års utdanning? Ja... videregående utdanning ja... du skjønner det at når vi andre snakker om utdanning så mener vi den vi tar etter vgs.

Skrevet

At dere "slumser" (misforstå meg rett) vekk videregående på ingenting er jo opp til dere, men frisøren vår har faktisk yrkesfaglig utdanning. Du får kjefte på staten Norge AS hvis du ikke er fornøyd med formuleringen.

At du oppi hodet ditt mener noe annet, får du ta på din egen kappe.

Skrevet

Først vil jeg bare si at det ikke spiller noen rolle om arbeidstid, lønn osv om du trives i jobben og tjener nok til det du trenger. Det betyr jo lite hva andre mener, men når du spør så skal jeg gi deg mine svar.

For det første er ikke frisør 4 års utdanning, men fagbrev. Når man prater om utdanning i slike sammenhenger menes ofte høyere utdanning. Kurs er også irrelevant da de fleste jobber har kurs både innimellom og før man får jobben.

Lønnen er jo ikke til å klage på, men forstår at det er mye jobb. Utifra arbeidsmengde så vet jeg ikke om den blir så høy, men du får jo en del utbetalt. Jeg er lærer og tjener 364 100 i året med 3 års ansenitet. Jeg jobber også mye både kvelder og dager. Jeg er av de lærerene som brenner for yrket og gjør det som kreves og mere til.Med denne lønnen skal 5 års studielån betales ned. Daglig leder er jo en mer krevende jobb enn bare frisør. Før jobbet jeg i butikk og der fikk jeg bare 136 kroner timen og jobbet fra 9-3 eller 4. Grei arbeidstid og deilig å kunne gå hjem etter jobb og ikke ha masse arbeid hengenede over da også, men ikke mulig å leve av lønnen.

Jeg syntes det virker trist å jobbe til seks-syvtiden når du har unger, men det hjelper jo med den fridagen. Ungene har pappaen, men jeg tenker mer for din del. Lørdagsjobbing syntes jeg også virker upraktisk, men forstår jo at det hører med jobben.

Helt ærlig så syntes jeg ikke det betyr noe hva andre mener så lenge det passer for deg, men jeg tenker at det er en grunn til at det nesten ikke finnes frisører over 35 år.

Skrevet

Så fint å ha en jobb som du trives i og er stolt av! Og er du fornøyd selv så kan vel andre mene hva de vil? I min oppfatning kan fridager kompensere godt for litt lange dager, og hvor mange familier er det ikke der far kommer hjem i seks, syv tiden uten at noen synes det er det minste merkelig? Penger er ikke viktig, så lenge man har så man klarer seg. Jeg har selv tjent mye og jobbet mye - var ikke det spøtt lykkeligere da enn nå, som jeg tjener lite og jobber "normalt". Stol på deg selv. Folk mener så mye rart...

Skrevet

Har du 4 år på Høyskole eller Universitet? Hvorfor jobber du som frisør da?

Skrevet

Mannen min kommer heller ikke tidligere hjem enn det. Sån må det være for at han skal kunne levere dem i barnehagen om morgenen og jobbe full dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...