Gå til innhold

Vær ÆRLIG nå..tobarnmor som er frisør..daglig leder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..med yrkesstolthet. Men får av og til på pekt dette med arb. tider og lønn.Hva får folk til å tro at jeg tjener så fryktelig dårlig? Ligger på en årslønn 310 000-350 000.Ungene har en mor som kommer hjem mellom halv seks og syv.Jobber annenhver lørdag til tre.Men hva har vi fedre til?Er det så mye bedre å dra ungene opp seks hver morgen og legge de tilsvarende tidlig?

Men siden vi er på en anonm sidde, FYR LØS!!!

Skrevet

Er du ikke hjemme før halv seks og syv en eneste dag?

Skrevet

Det er vel hva man trives med da. Jeg vil gjerne være med barna mine selvom barnefar og er det, derfor ønsker jeg ikke ha slike arbeidstider. Hva du tjener er egentlig det samme for meg, å være frisør er et yrke og mer tenker jeg ikke om det.

Skrevet

For å være ærlig som du sier, så synes jeg ikke at du tjener så utrolig bra når det er 310000-350000. Lange dager til seks og halv sju, i tillegg til lørdagsjobbing.

Jeg har 335000.- nå før lønnsforhandlinger. Jobber fra 0800-1530 hver dag. Hver helg fri. Arbeider aldri helligdager o.l.

Så konklusjonen er at jeg føler meg mer priveligert enn deg, selv om du tjener 15000.- mer i året enn meg, å enda jeg ikke er daglig leder. Men yrkesstolthet, det har jeg fordi!

Skrevet

A girls gotta work:)

Det er et slitsomt yrke, men er det nå engang det man driver med, så må man jo jobbe så man får mat på bordet:)

Skrevet

nei.Eller jo, har fri hver tirsdag.Da er det ungene som er høyeste prioritet.Noen aner kanskje litt forsvar i innlegget mitt og det med rette. Men sammenligner med venner som jobber typisk 8-16 og de har ikke mer tid med ungene enn jeg.Samt at vi har deilige morninger med frokost og hygge før eldste skal på skolen.

Skrevet

Glemte å si at hvis dette fungerer for dere å hverdagen går rundt, så er det jo kjempefint!

Hilsen 21:33

Skrevet

Litt over 300k for en råtten arbeidstid, lederansvar og helgejobbing høres ikke ut som noen spesielt god deal i mine ører. Det gjelder sikkert andre også. Det er ikke dermed utpreget dannet å "påpeke" det uten at du spør. Men det gjør du jo her, så muligens der også.

Skrevet

Rettere sagt jobbet med, sjefen solgte firmaet mens jeg var i permisjon :P

Jeg var kundebehandler og økonomisk ansvarlig i et kabeltv selskap :)

Skrevet

Takk for godt svar 21.33.

Men jeg jobber aldri mer enn 105-120 t. i mnd.Men ELSKER jobben min.Føler det er verdt det. Stor frihet mtp diverse ting som kreves fri innimellom.Er med i fau og tar meg fri tidligere hver onsdag for å følge 6 åring opp på fotball. Har alltid anledning til å være med å arrabgere aktiviteter for ungene både i barnehage og skole =)

Skrevet

Ikke så veldig høy lønn. Men grei nok. Kan jo leve greit av den liksom:) Litt lange lager. Men. viktigste er at du trivs.

370 000 her. Jobber fra 08- 15. (bortsett fra onsdag- da er det 16:30)

Fri hver helg. Sommerferie, høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og fri alle andre helligdager;)

Skrevet

Dårlig lønn til å være daglig leder og ha slike ubekvemme arb.tider da.

Skrevet

Sant det pila. Men syns friheten og 80% stilling er ok med tanke på lønn og trivsel i jobb.

Takk for konstruktive tilbake mld.Interessant å høre hva andre tenker!

Skrevet

21:33 her!

Til deg som lurte på hva jeg jobber med, så jobber jeg som legesekretær hos privatister.

Skjønner godt at du elsker jobben din jeg, ellers hadde du nok ikke hatt det slik som nå. Du har vel et poeng i at du har like mye tid som andre med 8-16 jobber. Jeg må bare innrømme at her er det travle morgener, men har en dag i uka fri, så da kan jeg gjøre alt jeg skal av husarbeid og handling da, å kose meg med familien og de aktiviteter som følger med en gutt og jente på ettermiddagene ellers i uka!

Skrevet

Ja er det det? Snitt lønn på ca 200 kr. timen.Begynner 10.00 , rolig start på dagen med ungene, tid til lek osv. Frihet til å følge opp fritids aktiviteter, Fri hver tirsdag...

Er ganske fornøyd jeg altså =)

Skrevet

Råtten arbeidstid? Hun kan jo se barna sine opplagte og morgenfriske hver formiddag i stedet for slitne og trøtte 2-3 timer om kvelden?

Jeg har også "råtten arbeidstid" periodisk, er kokk, men jeg har jo hele fridager i ukedagene innimellom der jeg kan kose meg med barna kontra helgestress når alle har fri og skal det og det og det og det. I tillegg så nyter jeg sene morgener (vi står likevel opp 7-8) og at pappan henter barne i bhg. Kortere dager for barna + mer kvalitetstid hver for oss + tiden sammen. Pose og sekk kalles det.

Så må dere plusse på det som frisøren slipper å betale i studielån, ikke sant? Så blir det jo enda mer cash der.

Til HI: flott at dere har funnet en hverdag som fungerer fint for dere.

PS: jeg fikk tilbud om 7/8-15/16 jobb, man-fre, for et år siden, men jeg takket nei.

Skrevet

Med tanke på tilbakemld.... For meg virker det som de fleste som svarer har jobber som er langt gunstigere enn min. Hva med dere som er butikk ansatte med barn?klesbutikk,matbutikk osv.Service yrker generelt? Eller er det bare jeg som ikke har en utdannelse som gir meg høyere lønn og gunstigere arb. tider?

HI

Skrevet

Kakemonstermosedamen

Endelig en som ser min side av saken =)

Pappaen henter de rundt fire, lager middag, hjelper med lekser, leker osv. Hvorfor skal alltid mødrene ha hele ansvaret om ettermiddagene?Deilig å komme hjem til mette , fornøyde unger som kan koses og mases ihjel før legge tid kl åtte!

Skrevet

Syns kanskje du har litt lange dager, men så lenge du (og mannen din) syns det fungerer ,så er jo ikke det noe problem...:)

Jeg jobber fra 10.00-16.30 fire dager i uka+ 10.00-15.00 en lørdag i mnd.

Da får barna sove til de våkner av seg selv om morgenen, vi koser oss sammen med god frokost og slapper av med litt barne-tv før vi må kjøre til barnehagen...:) Så henter pappaen de i bhg. rundt kl. 15.30, og når jeg kommer hjem spiser vi middag sammen før vi tar oss en tur ut og sykler f.eks. eller finner på noe annet gøy...;) Syns det er deilig å kunne nyte tiden sammen med ungene både før og etter jobb... Jeg har jo endel mindre i året enn deg da (270.000), men er bare blomsterdekoratør med fagbrev som jobber som helt vanlig medarbeider i blomsterbutikk...:)

Men det er sånn det er å velge sånne yrker... De fleste er vell klar over hva lønnen ligger på, før de faktisk velger det... Og de fleste er vell også klar over arbeidstidene hvert enkelt yrke innebærer... Vi har det f.eks. ganske hektisk i jula og rundt konfirmasjonstider (dette er vell også tilfelle for dere som er frisør;)) ,og jobber ganske mye ekstra i desember og mai... Men det er viktig å ha en jobb som man trives i... :)

Jeg har prøvd andre jobber for å få bedre lønn, men det er lixom ikke det samme... og da betyr ikke betalingen så mye likevell... :) Og for en familie med to innteker er jo 350.000 en veldig brukbar inntekt... :)

Skrevet

Jobber du så lange dager og tjener så lite?

Har selv en vanlig 8-16 jobb og tjener 450 000

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet jeg.. Det vil si de andres problem, de som har svart deg, HI.

Mhp lønn: husk at det er for en 80% stilling.. Hun har jo mer tid sammen med barna sine enn alle de som jobber 100%, men bare på litt andre tidspunkter.

Det viktigste er at det funker for familien, og at de to voksne trives med jobben og hverdagen sin samtidig som det går rundt økonomisk.

Skrevet

Jeg jobber i klesbutikk, er daglig leder, nettopp gått opp fra 80% til ca 95%, har flere korte dager, og noen dager 10-19. Tjener omtrent 340000,- i 95% stilling.

Begynner å bli veldig greit, når som ungene er større og mer selvstendige, men med en mann som jobber på sjøen, 4 uker på og fire uker av, så har det vært slitsomt, og jeg har vært mye avhengig av veldig gode bestemødre! :)

Skrevet

Ja det gjør jeg.Men du har nok lengre utdannelse enn meg som tjener så mye?

Skrevet

Eh? ikke noen spesielt god deal? Er folk her gale eller?

En frisør har vel 1-2 års utdanning? Eller mindre? Hvorfor i all verden er rundt 300 000 en dårlig deal da?

Er selv lektor med 6 års utdanning, og jeg får 409 000, det er jo litt rart at folk knapt uten utdanning nærmest forventer å få det samme som de med lang utdannelse.

Provoserende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...