Gå til innhold

Lille Eric kom 26 august :) fødselshistorie....

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet i 6 tiden av menslignende smerte nederst i magen ned mot underlivet, var så trøtt at jeg sovnet igjen etter den første ria, tror ikke heilt det gikk opp for meg at det var en rie....

så gikk det 10-15 min så våknet jeg av ei rie til... kjæresten låg enda og sov, ville ikke vekke han før jeg var sikker på at det virkelig var fødsel på gang.

tok tiden mellom riene, å det var ca 10-12 min max mellom riene..

jeg lå å skalv i mellom riene, akkurat som jeg frøys, men jeg var ikke kald...

når jeg forsto at fødselen var i gang så vekket jeg kjæresten som låg ved siden av og sov, jeg dyttet i han noen ganger før han våknet...

jeg sa; jeg tror du må våkne nå (mens jeg satt i senga å skalv)

han: ååå?? er du sprekkeferdig???

hehe.... ja jeg tror det sa jeg...

ringte så opp til føden (07.00), di ba meg slappe av å få i meg litt frokost å komme opp om ca en time, for da hadde di hatt vaktskifte sa ho.

ca en time etter så kom vi opp på sykehuset, legen undersøkte meg og jeg hadde 3 cm åpning...

legen gikk på kontoret for å ringe ambulanseflyet som skulle frakte meg over til bodø ( jeg måtte over til bodø for å føde pga svangeskapsdiabetesen då di ikke har barnelege på sykehuset her jeg bor)

fly skulle komme i halv elve tia fikk di beskjed om...

då kl nermet seg 10 så ble jeg på nytt unnersøkt av lege og hadde da 5 cm åpning... smertene var intense... jeg sa til legen at jeg forsto ikke åssen jeg skulle komme meg avgårde i noe fly med sånner smerter...

legene diskuterte noe ute på gangen og kom til bake med ei sprøyte

som skulle stoppe opp riene for en stund da di var redd det skulle gå så fort at jeg resikerte og føde i flyet.

di satte sprøyta, å di værste smertene var borte men jeg kunne ennå kjenne riene...

jeg ble kjørt på båre ut i ambulansen og opp på flyplassen.

da vi kom over til bodø så begynte smertene å ta seg opp, og ambulansen var forsinka, så dær låg jeg i ambulanseflyet å venta på bil mens jeg var blitt så tissetrengt jeg trodde jeg skulle ha pissa meg ut..

etter ca kvarter 20 min så kom ambulansen,

jeg ble kjørt opp på sykehuset å fikk kommet meg på toalette i tide heldigvis :)

fikk ett rom rett ved siden av vaktrommet...

jeg ble undersøkt igjen da jeg kom til bodø, var enda bare på 5 cm,

så sprøyta hadde vist gjort sitt og fødselen var mer eller mindre stoppa opp ( men like jævlige smerter uansett )

vi diskuterte å blei enig om å prøve epidural..

så di sente bud på anestesi legen... og inn kom en kar som såg ut som han va 20 år :o hehehe, ble litt satt ut da...

hadde jo håpa på en gammel mann som såg ut som han hadde en del erfaring.... men men...

så denne ungdommen satt epidural på meg.

(hadde hørt av venninner som har født før at det var så veldig bra og at det var som å komme til himmelen etter di fikk epi)

såååå, tia gikk å jeg kjente ikke forsjell, timene gikk å jordomor stilte opp på styrken på epidural for hver time som gikk, men ingen forskjell... holdt på å bli gal av di intense smertene...

og åpninga var bare på 6cm når di sjekka etter alle di timene :/

jeg kjefta å small å ville ha noe annet for smertene, kl var da 20 på kvelden.

en ny lege kom å tok ut epiduralen og ga meg spinal-bedøvelse...

det gikk ikke mere enn 1 minutt kanskje så var jeg mere eller mindre smertefri i forrhold til hvordan di siste timene hadde vært :)

jeg ble pluttselig veldi gla å fornøyd å kunne slå av en spøk å snakke med folk rundt meg :) endelig noe som virket....

men det varte ikke lenge, nøyaktig en time etter så begynte smertene igjen...

kl var blitt 21... di neste to timene var di jævligste i mitt liv, hadde så vondt, kunne aldri fårestilt meg at det skulle bli så jævlig...

kl ble 23 og legene begynte å diskutere keisersnitt siden det hadde gått så lang tid....

di hadde undersøkt meg i 22 tiden å det var 7-8 cm...

når kl slo 23.15 så kjente jeg at det kjente ut som jeg måtte trykke,

jeg spurte jordmor om jeg kunne presse.

men ho sa nei, at ikke ungen låg langt nok ned enda...

ho kunne si hva f... hun ville, når riene kom så klarte jeg ikke å la være å trykke.... så jeg trykka å præssa det jeg klarte....

fikk til slutt klarsignal hos jordmor, nå føltes liksom ikke riene så jævlige ut som før pressriene... for nå jobba jeg og kroppen sammen..

det var noen tunge tak...

jordmor skrøyt veldig av meg å fortalte at jeg gjore akkurat som jeg skulle og at jeg var kjempe flink...

tia gikk og kl ble 23.50. da sto di to jordmødrene og sa; tro om det blir 26 eller 27 (dato) baby.....

da ga jeg alt jeg hadde, så kl 23.59 kom den lille ut, alle smerter forsvant :) :) :) kjæresten visket meg i øret; du hadde rett!!! det ble en liten gutt :):):)

jeg var mor :) min lille prins var frisk, 4050g og 51 lang :)

(glemte å skrive at di to vanne mitt i19.30 tiden....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger nesten og gråter jeg nå!

Fødselshistorien din var veldig godt skrevet. Det hørtes slitsomt ut, men samtidig veldig fint.

Gratulerer så masse med nurket!!

Skrevet

Heia vænnen :) grattulerer så mye, han e flott ;) Stooooor klæm :)

Skrevet

Hørtes ut som en strevsom fødsel.. vær stolt av deg selv :) Kos deg masse med gutten din, og gratulerer så mye :))

Skrevet

Gratulerer så mye med lillemann!

Tror jeg hadde frika ut hadde jeg måtte blitt sendt med ambulansefly og greier, hehe, men virker som du fiksa det bra;)

Kos dere videre med gutten;)

Skrevet

Dette lød virkelig strabasiøst ut, så godt at alt gikk vel og at du har en flott lillegutt:) Gratulerer:)

Skrevet

Aha, jeg vet hvem du er:)) hihi:)

Gratulere så mye med lille Eric!!!!

Skrevet

tusen takk, vi koser oss kjempe masse :)

bamali *FØDEKLAR* hvem e du??? :)

Skrevet

Gratulerer såå masse med med lille Eric!!

Wow, for en fødselshistorie!!! Vær stolt over deg selv!!

Løkke te videre!!!

Skrevet

tusen takk :) er skikkelig stolt, han var bare nydelig <3

Skrevet

Gratulerer masse med lille gutten!

Skrevet

Hvis jeg ikke er helt ute på viddene så gikk vi på skolen sammen i 2003-2004:)) Du får sjekke ut hvem av vennene dine på fb som er stortjukk og så prøve å legge to og to sammen...Neida, Barbro er meg:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...