Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min synes det høres koselig ut å ta en trilletur med den lille på kvelden.. dvs i 20-21 tiden...

Dette er tiden vi begynner å gjøre klar for kvelden med stell, bading osv.. og jeg synes det er uhørt at vi skal dra den lille med oss ut da.. bare fordi at det er "koselig", og han har lyst på en tur..

Han mener selvsagt at dette ikke har noe å si.. det er jo bare "den ene gangen.."

Barnet er 2,5 uke gammel, og det er ikke noe mål og mening med turen, foruten å lufte seg litt på kveldstid...

Hva synes dere? Er det bare jeg som ikke synes dette er ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde vært trøtt eller hatt behov for å legge meg selv i den tiden ville jeg ha blitt med. Synes det er godt å lufte meg litt, og babyen er uansett for liten til å oppfatte faste rutiner så noen timer fra eller til ift leggetid har vel ikke så mye å si.

Snuppa vår sovner godt i vogna, så da er det mye enklere å gjennomføre kveldsstellet (like greit at hun slumrer seg gjennom det).

Men synes du at det ikke passer for deg eller at du er ukomfortabel med det av en eller annen grunn synes jeg definitivt at du skal la vær. At jeg tenker at det kunne passe for min familie har jo strengt talt ingen relevans for hva du føler deg komfortabel med.

Følg magefølelsen din, du. Den har som oftest rett ;)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg syns det kommer litt an på ungen jeg. Er hun i seng så tidlig da? Selv syns jeg ikke det gjør noe, men da gutten vår var 2,5 uker var han aldri i seng før kl 1 på natta uansett. Hvis dere er heldige å har et barn som sovner så tidlig, ville jeg ikke gjort det. Men jeg hadde kanskje ikke gjort det hvis vi bodde midt i sentrum med masse biler, eksos og sånt heller.. Selv om ikke ungene har rutiner så sent på kvelden, skal de jo roe seg ned for å lære seg at det snart er natta... På en annen side så må dere jo unytte tiden dere har nå! Dere kommer tidsnok til å bli holdt hjemme pga at ungen skal sove liksom.

Skrevet

Vi tar med stor glede en trilletur på kvelden rundt 20 tiden :)

Merker at vesla vår sover mye bedre og lenger gjennom natten når hun har fått vært ute på en liten trilletur :) Det begynte vi med når hun var ca 2uker gammel nå er hun 5uker og sover som en stien fra vi har vært ute rundt 20 tiden til 02 :)

Skrevet

Den lille babyen skjønner uansett ikke det kvekk av kveldsrutiner enda, så hvis den sover godt i vogna si ser jeg ikke noe galt med det egentlig. Når babyen enda er såpass liten har man jo mulighet til å gjøre nettopp slike ting på kveldstid- koselig, er det ikke, med friheten mener jeg? Den tiden hvor man blir mer "lenket" til hjemmet fra kl 19 om kvelden fordi den lille skal legges kommer ihvertfall fort nok, og da tror jeg nok at dere vil savne disse første, litt "friere" månedene;)

Skrevet

Høres utrolig deilig ut å ta en tur på kvelden. H*n er jo for liten til å skjønne noe av rutiner enda uansett så det spiller da ingen rolle. Det kan jo være en del av kvelds rutinen etterhvert? En tur også pysj og i seng. Man blir jo trøtt av frisk luft. ihvertfall gjør jeg det.

Skrevet

Når jeg bare hadde en unge og den var baby synes jeg det var helt fint å trille på kvelden:) Ungen er uansett for liten til å tilpasse seg faste rutiner. Savner det faktisk, nå som jeg har en 3 åring som har veldig faste rutiner og må legges til fast tid for å ikke være stuptrøtt dagen etter:) Nyt det mens du kan, sier bare jeg...Så nei, jeg mener ikke at det er uhørt å trille tur med så liten baby så sent:)

Skrevet

Gå tur og kos dere er min mening!

Tiden hvor dere MÅ være inne og hjemme til bestemte tider kommer alt for fort.

Rundt oss er dette helt vanlig. Naboen trillet pjokken i søvn ute til han var nærmere året gammel. De bar han til sengs etterpå, og han sov natten gjennom.

Minstemann her i hus nærmer seg 6mnd, og har fått rutiner om kvelden. Dvs at han er klar for natta og soving natta gjennom i 20-21 tiden. Får han ikke legge seg er han ikke kjekk å være sammen med ;)

Men om jeg legger han i senga, eller triller en tur i vogna først spiller ingen rolle for han.

Vi opplever også at frisk luft gjør nattesøvnen bedre, men det må ikke skje om kvelden heller.

Jeg er av typen som synes det er godt å gå en tur på kvelden!

Heller det enn å slappe av i sofaen forran tv`en....

Barn i den alderen der kan nok ha en form for rutine og døgnrytme - mine har hvertfall hatt det! Men den har vært fleksibel, og har forandret seg mange ganger og omtrent over natten ;)

Så om jeg endret på det en kveld eller ti, har det ikke hatt negative konsekvenser over sikt. Jeg tror også at det kan være bra å endre litt på rutinene.

Om du følger den samme til punkt og prikke; kan det bli et potensielt problem den ene dagen dere har behov for å endre litt på det.

Å ende opp som paret som alltid må takke nei fordi dere må være hjemme til et vist tidspunkt - blir fort fryktelig kjedelig!

(Samtidig som en nok finner de barna som må legge seg til et gitt tidspunkt hver kveld av ymse grunner når de kommer opp i en viss alder uansett - som at det ikke tåler å bli overtrøtt eller får en dårlig dag derpå om det rangler)

Jeg tok lillemann ut av sengen sin så sent som natt til i dag for å hente mannen hjem fra fest.

Bar han sovende over til bilstolen, tok på lue og pakket han godt inn i ullteppe. Sov seg godt gjennom hele happeningen han.

Men nå er han nok såpass gammel at vi snart blir mer bundet.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit jeg! Tok med min ut til alle døgnets tider da han var så liten. De har vel uansett ingen begrep om rutiner så tidlig. Kan dere ikke bade ham først da, og så gå tur? Kanskje han sovner i vogna, og dere bare kan legge ham etterpå? Synes det hørtes trivelig ut med kveldstur jeg!

Jeg går kveldsturer eller tar med min på besøk om kvelden fortsatt jeg, og min er 2,5 måneder nå. Hvis han blir trøtt, så legger jeg ham bare i vogna. Når jeg kommer hjem legger jeg bare vognbagen med han oppi i senga og han sover videre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...