Gå til innhold

Matrutiner 6,5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte får deres babyer på ca 6 mnd mat, og hva gir dere til hvert enkelt måltid? Hvordan bør nye matretter som inneholder for eksempel gluten introduseres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta min starter dagen med grøt i 8 tiden, så får hun ei flaske rundt 10 når hun skal sove, hun får frukt mellom 11-12, en ny flaske i 13 tiden, middag mellom 14-15, flaske i 16 tiden, grøt til kvels mellom 18-19 og til slutt en flaske i 20 tiden før sengen.

Jeg har begynt med smaksprøver og jobbet meg sakte opp til full porsjon. Dette har jeg gjort med alle mat måltidene og det har funket bra for oss :)

Skrevet

Ojj, så ofte får ikke sønnen min mat... hvordan sover hun om natta da? Min våkner fortsatt hver 3. time for pupp, og jeg har lurt på om det er fordi vi ikke har vert flinke nok med å gi han fast føde. Til nå har han bare fått grøt om kvelden, ellers pupp og små smaksprøver med middag...

Skrevet

Jenta mi er netopp blitt 7mnd og spiser følgende:

frokost: 270mme (begynner så smått å ikke vil ha så mye melk så da begynner vi med litt grøt)

lunsj: 3/4 brødskive + ca 60mme

middag: 1/2 glass, hjemmelagd + ca 90mme

kvelds: 1 posjon grøt + ca 100mme

Synes ikke dette er noen mengde å snakke om, men hun vil ikke ha oftere eller mer så da er det lite jeg kan gjøre.

Vi begynte med grøt rett før 4mnd og middag rett før 5mnd.

Skrevet

Vesla er akkurat 6,5 mnd og spiser ca sånn:

En våknepupp.

Frokost: pupp og grøt

Lunsj: pupp og banan/avokado/eple/fruktmos eller litt brødskive med leverpostei (har akkurat begynt med det. Bittesmå biter :)

Middag: pupp, potetmos/fruktmos + smak av vår mat, en paprika eller agurkbit.

Kvelds: grøt og nattapupp.

Hun spiser ikke store mengdene, maks 70 ml grøt og 20-30 ml fruktmos.

Spiser fremdeles ca hver 3 time på natta.

Skrevet

sønnen min på litt over 6 mnd spiser slik:

natt/tidlig morgen: pupp

frokost: pupp+full posjon grøt

lunsj: pupp+fruktmos/grønnsaksmos

middag: pupp

kvelds: pupp+full posjon grøt

Det hender han også har ett mellom måltid med pupp i mellom lunsj og middag. Tenkte og begynne og gi han middagsmat+pupp til middag nå til uka.

Skrevet

Jenta vår spiser følgende iløpet av en dag:

ca 0700: mm

ca 1000: mm

ca 1200: middagsglass + mm

ca 1500: litt frukt + mm

ca 1800: grøt (ca 2 dl?) + mm

Altså to fulle måltider pr dag + et lite fruktmåltid + mm alle måltider.

Skrevet

Jenta mi sover fra ca 20-08 så 12 timer i strekk. Jeg ammer ikke lengere så hun får MME, men hun har stort sett sovet 10-12 timer om natten siden hun var 3-4 uker gammel. Sluttet å amme henne da hun var 5 mnd (mistet melken) Hadde jeg ammet henne hadde nok ikke jeg gitt henne så mye fast føde som hun får.

Skrevet

Jenta vår på 6 mnd spiser slik:

Frokost: Full posjon grøt+vann

Lunsj: ca 200ml mme (av og til fruktmos+ ca 120ml mme)

Middag: ca 200ml mme

Kvelds: Full psojon grøt+vann

Skrevet

Jenta vår sover forresten iblant hele natta (ca 1900 til 0700), og iblant våkner hun for et måltid en gang sånn ca mellom 0100 og 0300.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...