Gå til innhold

paracett og ibux tabletter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet er det som anbefales for gravide når behovet oppstår.

Skrevet

Ibux må du absolutt ikke ta, det er blodfortynnende...

Paracet har (frem til nå) vært anbefalt for gravide å ta, men nyere forskning har visstnok kommet frem til at det kan gi en økt sjangse for astma på barnet (?)...

Uansett; jeg tyr til paracet når jeg må ha smertestillende (bekkensmerter) og det har vært det eneste som fastlegen min har anbefalt....

Skrevet

Jeg skjønner at man skal være forsiktig med tabletter, og særlig ibux. Jeg ser dog for meg at jeg får lyst å ta en pille paracet og Ibux når jeg kjenner riene kommer, vil det være farlig så sent i svangerskapet også, altså mens man føder?

Skrevet

Ibux er strengt forbudt i slutten av svangerskapet sa jordmoren på svangerskapskurset

Skrevet

Er nok aller værst å ta Ibux tidlig og sent i svangerskapet...

Tidlig så øker du sjangsene for spontanabort, og på slutten så risikerer du unødvendig mye blødinger i forbindelse med fødselen (ettersom Ibux, som sagt, er blodfortynnende)...

Er jo en grunn til at man blir frarådet fra å ta Ibux 4 uker før en operasjon...samme prinsippet!

Skrevet

jeg var på en ekstra ultralyd i uke 32 pga mye smerter rundt nyrene.

Da sa legen på sykehuset at jeg bare kunne ta paracet mot smertene. Ibux er farlig for hjertet til den lille sa han.

Ibux skal man heller ikke ta mens man prøver å bli gravid fordi det kan forstyrre eggløsningen.

Skrevet

Jeg trenger ikke lese flere innlegg, blir ikke Ibux ved smerter i forbindelse med veer på meg i alle fall. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...