Gå til innhold

Koking av flasker og koke vann..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tid kan man slutte med å koke flaskene? Og tid kan man slutte med å koke vannet?

Til vanlig så bruker jeg sterilisator i microen, er ikke noe stress med det. Men nå skal jeg snart på hytte, der det ikke er micro, er oppvaskmaskin der da, men ikke micro. Kan jeg la vær å koke flaskene da? :P

Han er 4mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dessuten kan du sterilisere de på gamlemåten... koke de i en gryte etter de er vasket! :)

Skrevet

Ja, må jo det om man ikke kan la vær, men det er jo så kjedelig og tar evig lang tid.. :P

Skrevet

På Flaskeposten står det ca. tre måneder! Og at de må steriliseres "de første leveukene" Men når de vaskes i oppvaskamskin så bør det være på program over 65 grader.. Jeg skal til Tyskland med min når han er tre-fire måneder og bo på hotell. Der er det verken kokemuligheter eller oppvaskmaskin, så kommer bare til å vaske dem godt i vasken da. Hadde ikke gjort det om ikke vannkvaliteten hadde vært god, men det er den jo her og i Tyskland, så da bør det jo gå greit.. Steriliserer de alltid nå fordi det er enkelt med mikrosterilisator, så vil sikkert bli rart å bare vaske dem:) Men kan jo ikke koke alt han skal spise av til evig tid heller! :)

Skrevet

Du kan slutte med det når mini er 5 mnder. Hadde gjort det på "gamlemåten" på hytta, dvs koke flaskene. Ta med vannkoker til vannet som skal i flaskene. Dette var vår løsning når vi var på hyttetur tidligere

Skrevet

Har du hørt fem mnd. av helsesøster? Rart det står tre mnd. på flaskeposten da. Men kan jo hende det ikke finnes en eksakt alder, men at man iallefall gjør lurest i å vente så lenge som mulig for å være helt sikker på at de ikke får i seg noe.

Skrevet

jeg slutta å koke flaskene til mini da han var 4mnd:) Slutta da også å koke vannet som han drakk . till mme og grøten koker jeg fortsatt vannet(5mnd).

Skrevet

Jeg spurte helsesøster da mini var 4 måneder gammel, og da sa hun at jeg kunne slutte å sterilisere flaskene da. Jeg trengte heller ikke koke vann til mme lenger, bare varme i mikro.

Jeg vasker som regel flaskene i oppvaskmaskinen, men hvis man passer på å skylle i kaldt vann rett etter bruk og så vasker opp på vanlig måte, så er det bra nok.

Skrevet

Ja, dette var ifølge hs, kan jo være hun er litt "strengere" på det. Men så utrolig herlig å være ferdig med flaskestyret! Nå er det bare vasking som gjelder og springvann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...