Gjest Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Hvor mye spiser babyene deres til hvert måltid og hvor ofte? Vi gir nan, i tillegg til at jeg pumper meg, men han kan jo spise og spise.. Nå er han straks 2 uker og vi lager 90ml ca hver 3. time... Syns det er mye jeg til den lille magen.. Hvor mye gir dere? I natt ga han seg ikke med sutting og skriking før han fikk 130ml.. Er helt ny på dette her..
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Begynte med mme når vesla var 3 uker. Har ikke oversikt over hvor mye hun fikk da pga jeg hadde lite+ næringsfattig melk så pumpet, ammet og ga flaske om hverandre i en uke. Hun har vært rent flaskebarn fra hun var 4 uker. Spiste ca 60ml hver 3 time i en uke eller 2 før hun gikk opp til ca 90ml hver 4 time. Hun økte ofte mengdene sine oppover. Da hun ble 4mnd fikk hun 200ml 4 ganger i døgnet. La barnet selv få bestemme hvor mye den vil ha og hvor ofte. Det eneste man bør passe litt på er at mme-mengden ikke skal overstige 1 liter iløpet av et døgn!
Hanna30 Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Jeg syntes også det virket så mye mme det han drakk i begynnelsen, men de drikker nok like mye brystmelk, om man har nok av det, bare at da ser man det ikke:) Gi ham det han vil ha:) Ikke bekymre deg så veldig mye over den literen heller. Jeg har bekymra meg så mye over det, men nå har jeg snakket med to leger, og begge mener at han skal spise så mye han har lyst, også om det er over en liter om dagen. Min drakk ca. 80ml tror jeg da han var noen uker, så økte han til 135 hver tredje time ved litt over en måned (ca. husker ikke akkurat), og nå drikker han 135 et par ganger om dagen, 180 ca. tre ganger om dagen, og 200ml før han legger seg. Han er to og en halv måned nå. Noen dager drikker han mer. Han får fortsatt så ofte han vil og s mye han vil. Men han drikker nå mer per måltid og færre måltider.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Knærten min er 1 uke, og han spiser 90 ml hver 3. time, noen ganger må vi gi 120 for at han skal bli mett. syns oggså han spiser mye, men kan jo ikke nekte ungen mat, de spiser vel det de vil ha? Han blir skikkelig sutrete og spiser ihjel hendene sine hvis han ikke har fått nok.
EleResa Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Mi ble 3 uker igår, og hun spiser alt fra 50 til 120 ml til måltidene, hun styrer selv hvor mye hun vil ha. Får mat 6 ganger i døgnet.
Gjest Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Takk for svar! På barsel fikk vi uendelig mange forskjellige meninger om dette og senest tidligere i dag snakket jeg med helsesøster som mente 90ml til hvert måltid var aaaaltfor mye... Vet liksom ikke helt hvem vi skal høre på....
Hanna30 Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Se på flaskeposten.org, der finner du mye info! Det er bred enighet om at flaskebarn også skal selvregulere, synes det er rart at helsesøster sier noe annet! Eller er det noen spesiell grunn til at babyen din ikke skal det?
Fifrildi Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 Med mindre det er noe spesielt for din baby er nok dessverre din helsesøster litt på viddene. Hvis det er noen trøst er min helsesøster også fullstendig uten peiling på mme... I dag er det vanlig å la babyer selvregulere mme i likhet med mm. Min fikk pupp og mme om hverandre noen uker til jeg måtte gi opp amming og husker hun spiste alt fra 50 til 100 ml på et måltid fra hun var veldig liten. Hun har selvregulert mme hele tiden og følger sin egen vekstkurve helt perfekt. I tillegg er mme tyngre fordøyelig enn mm slik at det lønner seg å la det gå et par timer mellom måltidene, da er det enda viktigere at babyen får spist seg god og mett til hvert måltid. Gå på flaskeposten på nettet om du lurer på noe. I tillegg er det mange flaskemødre her inne som har bedre peiling på flaskemating enn noe helsepersonell du kommer til å møte på. Det blir fort sånn når man plutselig sitter der med et flaskebarn og helsestasjonen ikke har noe info å gi slik at man må finne ut alt selv for å kunne få matet sitt barn.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. september 2010 #9 Skrevet 12. september 2010 På flaskemelk-forumet er det mye nyttig info om MME, blant annet på denne tråden står det noe om mengden MME per døgn; http://www.dinbaby.com/forum/thread/140596484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå