My_my Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Hei der ute! Skriver i håp om at det er flere enn meg som er litt frustrert angående temaet sex, om dagen... Tulla vår er snart 6 mnder nå, og jeg sliter med å motivere meg til sex. Jeg har tidligere gått på p-piller, men da vi brukte 1,5 år på å bli gravid, og jeg følte kroppen min var som en berg og dalbane da jeg gikk på piller, har jeg bestemt meg for at jeg aldri skal pakkes full av hormoner igjen. Jeg ble klippet under fødselen, har ikke hatt noe problemer i form av smerter i etterkant, men merker jeg er mer tørr enn vanlig. Og når vi har sex blir det med kondom, noe som ikke gjør saken bedre. Arret fra klippingen gir jo ikke akkurat økt følsomhet, og kondomen gjør det jo heller ikke bedre. Og jeg syns i grunn hele akten bare blir et ork! Samboeren min maser ikke på meg, han tar saken i egne hendre sier han, men jeg vet og merker på han at han gjerne skulle kommet til. Han sier at så lenge jeg ikke bruker prevensjon, så bruker han kondom...eller så blir det toer`n. Toer`n er greit innimellom, men det krever litt planlegging og spontaniteten begrenses. Merker også at jeg savner å intimiteten oss imellom. Jeg har vurdert pearly, men har ikke fått tilbake mensen enda, og hadde ustabile sykluser før jeg ble gravid. Så jeg vet ikke om dette er den beste løsningen. Jeg vil bare ha sex uten gummi!!! Er det noen der ute som har det på samme vis og som evt har noen tips og råd å komme med! Takknemlig for alle svar!
Magia Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Har det litt på samme måten selv. Ønsker ikke å begynne på p-piller igjen, fordi de ødela huden min (tror det var pga de jeg fikk så mye kviser), og det tok lang tid før de ble borte etter p-pille slutt. Kondom er så kjipt!! Så her i huset går det litt i perioder hvor mye sex vi har. Det blir som regel til at vi er litt uforsiktige, og ikke bruker kondom før mot slutten. Vet det er sjanse for å bli gravid da, men det er ikke noen krise om jeg blir det. Vi kunne bare ha ventet litt. Skulle ønske jeg hadde noen tips til deg, annet enn å finne andre måter å glede hverandre på. F eks oralsex eller lignende. Jeg prøver hvertfall å se på den positive siden av at ingen av oss er så glad i kondomen, og det er at forspillet varer leeenge, og er utrollig bra. Så får "finishen" bli en kjapp og kjip avslutning med kondom.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 hva med kobberspiral? eller minipille?
Mamma til*2 jenter* Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Vet du skrivet at du ikke vil prøve "hormoner" igjen.. Men har du engang tenkt eller vurdert noe slikt som Hormonspiral? Jeg satt inn min for 3 uker siden å er helt ærlig ekstremt fornøyd selv om det blir litt blødninger å er litt øm i magen enda. Jeg så filmer,leste å spurte alle å ingen hadde NOE som helst positivt å si om det. 6 mnd blødninger,kviser,nedsatt sexlyst,kløe,mannfolket kjendte trådene osv..(flere sider med bivirkninger fulgte med) MEN Den var overhodet ikke vond å sette inn å har ikke hatt noe problemer hittil. Minimalt med blødninger å merker ikke no forskjell på noen plass. Har en datter på 5 mnd å fullammer ennå. Hormonspiralen sitter inne i 5 år før man bytter å man trenger ikke tenke på noe annen form for prevansjon desse 5 årene. Like sikkert som steralisering å det lønner seg i lengden isteden for noe annet. 1200 kroner koster det men da varer den i 5 år...5 ÅR!!!!! Anbefales fra en som nølte selv! (ble selv klipt under fødsel å er fortsatt tørr men bruker da glidemiddel for å forhindre sår å vondter under sex)
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Jeg har brukt p-piller og jeg hadde veeeeldig lite sexlyst da. Men så prøvde jeg p-ring, som er en ring du innsetter i skjeden og som sitter der i 3 uker. Minimalt med hormoner. Knall greit! I de aller fleste tilfeller merker ikke mannen ringen. Min mann gjorde det, men det gikk greit likevel. Ellers er p-sprøyte også heeelt nydelig. En sprøyte hver 3 måned, ikke noe stress ikke noe pes. Virker på samme måte som minipille. Veldig lite hormoner. Og de fleste kvinner slipper menstruasjon mens de går på p-sprøyte. Så kjekt! Og ja. Jeg kjenner det og på samme måten nå etter fødselen. Selve akten er bare.. blaah!.. Amming gjør at arret forblir "hardt". Når man trapper ned og etterhvert slutter å amme blir det mye bedre. Her er det mye bedre da jeg ammer bare bittelitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå