Gå til innhold

storesøsken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar dere storesøsken komme på føden samme dagen som babyen er kommet? eller er det greit å vente til dagen etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alt går som det skal uten komplikasjoner får jenten min komme så snart som lillebror er født. Hun nærmer seg ni år og er en stille, rolig og fornuftig jente. Har forberedt henne på at jeg kommer til å være trøtt og sliten og kanskje ha endel vondt. For vår del blir det hvertfall feil å "stenge henne ute" ved å la henne vente.

I og med at hun er så stor og veldig godt skjønner hva det innebærer å få en lillebror syns jeg at det er det beste at hun får komme så snart som mulig å få være med å "knytte bånd". Men dette er det beste for vår familie, så må jo andre vurdere for seg selv..

Skrevet

Det kommer vel an på formen, og når på døgnet babyen blir født. Mitt første barn ble født på natten, så samme dag kom vår nærmeste familie. Jeg ønsker gjerne at vårt første barn skal komme på besøk samme dag, hvis ikke barnet blir født om kvelden da:-)

Skrevet

Jeg lar alltid storesøsken treffe det nye familiedlemmet så snart som det er mulig. Uansett alder. Det er jo nytt søsken det er snakk om, så noe annet ville vært unaturlig for meg.

Skrevet

Det kommer så klart litt ann på fødselen, men jeg vil at storesøster skal være den første som ser henne.

jeg har sett for meg at pappaen henter henne utenfor sykehuset, mens foreldrene mine parkerer å sånt, så hun kan vise frem lillesøster.

men hvis det blir noen komplikasjoner å sånt får vi ta det som det kommer.

Skrevet

Jeg vil at storesøster på 9 og storebror på 16 skal være de første, utenom barnefaren, som får hilse på henne. Derfor vil jeg at de skal komme så fort som mulig. Aller helst vil jeg at de skal sitte på venterommet, men det kan jo bli ganske langtekkelig og voldsomt om det tar tiiiimesvis... Hehe... Men jeg regner med mamma eller svigermor er sammen med dem et eller annet sted, så da kan en av dem ta dem med seg når vi ringer. :)

Er viktig for meg at de føler seg inkludert i det som skal skje, og at de får knyte bånd så fort som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...