Gå til innhold

Andre med foranliggende morkaka? 22 uker, veldig lite liv bekymret

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har foranliggende morkake, og vet at dette kan føre til at det kjennes mindre spark. Men har kjent en litt spark fra uke 19, men siste 4 dagene, har det så og si vært helt stille, ett bitte lite dult av og til bare. Er det andre som har hatt/har det slik? Blir jo så bekymret!

Er det normalt å kjenne mye mindre liv med morkaken på framsiden? Vil gjerne høre om noen har noen erfaringer, slik at jeg vet hva jeg kan forvente med videre i svangerskapet:)

takk:D

Fortsetter under...

Gjest SweetMommy <3

hei=) jeg har og foranliggende morkake og jeg har kjent liv sen uke 14 men dette er tredje gangen nå så kan vare derfor jeg kjenner det tidligt.

Jeg kjenner spark varje dag nesten i vert fall. Det kan vara at du har en rolig baby bare så det betyder ikke at noe er galet,men viss du er urolig for babyen din så ring og be om en sjekk.

jeg er 19 fulle uker på mandag.

Jeg tror ikke det er noe galet med babyen men for din skyll syns jeg du ska be om en sjekk så du ikke går og er redd.

Hvordan var babyen på UL? låg den mye i ro?

Lykke til videre!!!

jeg hadde foranliggende morkake i første graviditeten, og kjente lite liv. Var ikke før jeg ble gravid på nytt at jeg forsto hvor lite jeg hadde kjent. Du er ennå så tidlig at det i utgangspunktet ikke er vanlig å kjenne liv hver dag, og du må nok forvente å kjenne lite bevegelser noen dager og mye andre, alt etter hvordan barnet ligger.

Jeg har også foranliggende morkake... Kjente første gang liv i uke 18 ca, og utenpå i uke 19.

Kjente ikke liv hver dag, og ganske skjeldent. Men babyen er jo fortsatt så liten, og har mye plass der inne... Fra uke 22-23 så kjente jeg noe mer, og litt tydeligere. Men kunne fort gå 3-4 dager uten noe dulting. Nå i uke 28 kjenner jeg mye, og hver dag. Men kjenner mest på sidene, ikke forann. Og gjerne viss jeg ligger på siden, kjenner jeg det på den andre siden som ikke ligger ned mot madrassen... Du har noen ingenting å bekymre deg for :) sparkene kommer etterhvert!

Hei, jeg er gravid med nr3, andre gang jeg har morkaka foran. Jeg er nå i uke 20+6, og kjenner veldig lite liv, sammenlignet med hvordan det var i graviditeten hvor morkaka lå bak. Jeg har kjent liv lenge, men ikke spark og store bevegelser. Dette er helt normalt! Mest bevegelse er det når jeg ligger, samt når jeg sitter framoverbøyd. De sparkene/bev. som kjennes best, er de som treffer meg nederst i livmora, like under kanten på morkaka. Jeg begynner å merke at gutten tar stadig større plass, og at jeg kan kjenne hvor i magen han ligger. Men SPARK -nei:) Av erfaring vet jeg at det kommer om et par uker;) Inntil videre får vi kose oss med romstering og "diffuse" bevegelser - nyt det!

Annonse

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Jeg har også morkaka på fremmere vegg, kjent liv siden uke 13 (andregangs gravid) men merker aldri liv på fremsiden av magen, kun på sidene og ned mot bekkenet. Jordmor fortalte at om ungen legger seg med bena mot fremmervegg så vil jeg nok ikke merke stort av disse sparkene før sent i svangerskapet, så her er jeg forbredt på dette, hun sa at om det gikk for lenge for meg, så skulle jeg ta kontakt, så skulle hun høre etter hjertelyd og kjenne etter hvordan ungen ligger (den delen kommer jo senere i svangerskapet)

Så, om du starter å bli engsterlig, så ville jeg nok ringt jordmor, er ikke godt om man går engsterlig for lenge, det påvirker jo ungen også. Følg med på hvordan du føler det, blir du beskymrett nå, hør med jordmor, om ungen sparker mot morkaka, så kan det også være greit å følge med på hvor mange dager dette pågår nå, så vil det kanskje føles roligere neste runde? :)

Hei du :-)

Slapp heeeeelt av! Dette skal du ikke bekymre deg for, eller stresse til legen for å sjekke ut.

Tenk heller på hvor liten babyen er ennå, den begynner å bli lengre, men veier ikke stort. Når du har morkaka foran, er det som en polstring. Hvis du har kjent den før, men ikke nå betyr jo det at den har flyttet på seg, sant? :-)

Kanskje den ligger vendt innover og sparker mot ryggen din også, og da vil du ikke kjenne noen ting.

Vet ikke om du har vært på ul ennå, om ikke er det vel rett rundt hjørnet?

Helt normalt og vanlig og ikke kjenne like mye liv med morkaken foran:-)

Jeg hadde det akkurat som deg, bortsett fra at jeg ikke bekymret meg nevneverdig (hadde dårlige dager altså;-)). Jeg har sånn Angelsound da så de dagene jeg syns det er var ekkelt, brukte jeg bare den og hørte hjerte slå.

Da jeg var 22 uker hadde jeg knapt kjent noe. Bare litt sånn bobler, men absolutt ikke hver dag og det var ingen rutine på når.

Bestemte meg for at jeg ikke skulle stresse før uke 24-25.

Jeg er 25 uker nå og vet du.....nå kjenner jeg det hver dag. Det kom vel for en ukes tid siden:-)

Fint og godt å kjenne noe tidlig altså, men har da hørt om de som syns sparkene blir ganske så vonde etterhvert, og da er det kanskje vi som er de "heldige" ;-)?!

Så bare ta det med ro et par uker til så er jeg helt sikker på at babyen din har fått vokst seg stor nok til at du kan kjenne den sier hei:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...