Gå til innhold

Dere som har hatt sa/ma. Hvor lang tid tok det før dere ble gravide igjen??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:) jeg mistet når jeg var i uke 11. det var i slutten av april, ble gravid igjen etter mensen i slutten av juli:)så det tok meg tre menstruasjoner.Men det skal sies, at vi prøvde ikke denne gangen, stresset ikke noe.. jeg vet man kan bli gravide allerede etter første normale mens, men det anbefaller de IKKE..

hadde en ex.u. der eg ble operert 1/1-10, og de fjernet ene egglederen min. var vel ca 5-6 uker på da.

1. april oppdaget eg at var eg gravid på nytt. ved tidlig UL i uke 12 (25) ble d oppdaget en MA. Inngrepet ble utført 1/6.

fikk tilbake mens 26/6, og neste mens 24/7, og er idag 7 fullgåtte uker på vei:O)

Jeg hadde en SA i uke 6 i begynnelsen av Juli i sommer, jeg hadde en mens etter det og så ble jeg gravid. Jeg er 6+1 i dag, krysser fingrene for at dette går bra nå. Jeg sluttet med p-piller i Mai i år.

Annonse

Jeg hadde en SA i uke 7+5 i oktober 2009. Er nå gravid i uke 12+3. Det tok lang tid og kan muligens ha noe med alder å gjøre, Jeg er 36 år. Vet om flere som har blitt gravide på første forsøk etter SA også, hold deg i form og spis sunt så kommer du raskt i form igjeg og blir gravid :-) Lykke til

Jeg hadde en MA i november i fjor i uke 8. Fikk positiv test nå igjen i august og er nå 8+3. Er vel veldig variablet om hvor fort det går fra person til person. Ønsker deg masse lykke til videre og håper du kommer fort etter igjen.

hadde en SA i mellom uke 8 og 12. Vet ikke helt hvor langt jeg var på vei, men tror det var 8( blødde bare en dag siste mensen).

sluttet og blø 6 dager etterpå, og startet med og ha sex med en gang da. testet positivt på nytt akkurat 4 uker etter SA. Er nå 6+2:)

Jeg fikk beskjed om fra mange hold at vi ikke behøvde og vente. Kroppen blir ikke gravid før du er klar for det. Så vi hoppet i det med en gsng...... og legen var ikke overasket da jeg kom tilbake gravid så fort. det hadde hun sett mange ganger:) Man er visst veldig fruktbar etter en SA og MA. så Hopp i det:) og masse lykke til:)

Første gangene er jeg ikke helt sikker, men det var noen mnd., så endte det nok en gang i sa og da ble jeg gravid igjen allerede etter ett par uker(hadde ikke mens imellom)... D gikk helt fint, lille gullet mitt er 4 år nå:-) Legene sa forresten att de hadde gått bortifra å anbefale folk å vente etter en sa, for kroppen blir ikke gravid før den er klar for det, så om det er meningen å vente en mens(eller flere) så ordner kroppen det selv...;-)

På besøk fra 3. Trimester her!

Jeg har mistet tre ganger, og har blitt raskt gravid etter å ha ventet en måned etter hver gang. Jeg har snakket med mange leger og div. spesialister ang. de ufrivillige abortene, og alle har rådet oss til å vente en måned før vi prøvde igjen. Grunnen er at slimhinnene i livmor må renses ut for så å bygges opp på nytt før kroppen er klar for neste svangerskap. Venter man ikke så er det større sjanse for å miste igjen, fikk vi vite. Kroppen må restitueres.

Det har tatt oss en måned og to måneder å bli gravide igjen, så det trenger ikke å ta lang tid.

Lykke til alle sammen! :-)

Annonse

Jeg er blitt gravid med en gang. Vi hev oss rundt og prøvde på første el etter SA og har fått full klaff. Er bare 4+4, men enn så lenge er vi gravide:)

Legen sa at jeg helst burde vente på en mens, men da jeg spurte om det var farlig å bli gravid med en gang sa han at det var det absolutt ikke. det var bare noe de egentlig bestandig bare hadde sagt....

Lykke til!

Hadde en MA i uke 8 i juli, legen mente at den var gått til grunne i uke 5, etter str.på fostersekken, hadde hcg på 21000. Vi fikk beskjed at det beste var å vente en mnd før vi prøvde igjen. Det gjorde vi og ble gravide igjen med en gang etter den mnd. Vi er nå 4+6 uker på vei.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...