Gå til innhold

Å føde barn ødelegger håret!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Dette opplevde jeg også. Hadde utrolig tykt hår før. Mistet endel i slutten av svangerskapet og ekstremt mye i ca. 6 mnd etter fødselen. Frisøren min sa at jeg burde tatt B vitamin, det hjelper for noen hvis man tar det regelmessig hele svangerskapet og tiden etterpå.

Håret mitt er halvert i tykkelse (2 år siden fødsel) men jeg mister ikke noe særlig nå lenger.

I halvåret etter fødselen var det nesten skummelt. Dro hånda gjennom håret i dusjen og sto igjen med en hårtjafs som så ut som noen hadde klippet av med saks! Savner det fyldige håret, men det er jo en bagatell i den store sammenhengen ;)

• 2 måneder senere...

Annonse

• 1 måned senere...

Det stemmer det. Og helt normalt. Under svangerskapet får de fleste tykkere hår fordi man ikke mister så mye, pga av hormoner og sånt. Men når man begynner å amme så skiller kroppen ut stoff som skal hjelpe kroppen med det som trengs etter fødsel, men disse fører til at man mister en del hår. Ca frem til 6 mnd etter fødsel. Da stabiliserer det seg og går tilbake til normalen. Alt kommer tilbake. Hvis alt er som det skal. Skulle det ikke skje må man reise til legen for å sjekke hormonnivå og lignende i kroppen.

Jeg har fått tykt hår under alle tre graviditetene, og mistet mye mellom mnd 3 og 6 etter fødsel. Dette kom tilbake. Så har deeeen søte etterveksten (ikke...) Men det er på bedringens vei ;)

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...