Gjest Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Bor på sørlandet så det er ikke så kaldt ute ennå, men lurer litt på hva som er ok med klær i forhold til temperaturen ute? Tid kan jeg kle på han ulldressen(tynn ullfleece) og hva skal jeg ha under? Hvor kaldt er det ute når jeg bør finne frem lammeskinnet og voksiposen? Hva kler du på babyen til hvilke temperatur?
Jada-har fire små Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 her jeg bor er det 12-14 grader på dagtid. Mini er 2 måneder. Når han ligger i vogna har han på seg body (ull eller bomull-varierer litt), strømpebukse, enten joggedress eller en tynn fleecedress. Han ligger oppå lammeskinn og har dyne over. Jeg har en luftig vogn, bruker sportsvogndelen på vogna, så er ikke så lunt der, derfor blir han litt mer pakket inn enn hvis jeg hadde brukt dyp bag. Da hadde jeg nok droppet fleecen:) Jeg kjenne rlitt etter på hvor varm/kald jeg er selv når jeg er i ro. Viktig at ikke babyen blir for varm.. kjenn etter i nakken med jevne mellomrom.
Jada-har fire små Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 ja, også har han på ullsokker og en tynn ullue fra Janus..
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Jeg bor også på sørlandet. Jeg har brukt lammeskinnet i hele sommer da har hun bare hatt på seg body. Vogna er litt hard i bunnen så hun må ligge oppå noe. Jeg har begynt med ullundertøy til ho. Er er det under 15 grader tar jeg på en tynn fleecedress også får ho teppe over seg. Er det 15-16 pleier jeg å ta på ullundertøy og fleecedressen. Ikke noe vanlig tøy. Når det blir under 10 grader tror jeg at jeg kommer til å finne frem lammeskinnsposen. Men da ikke med så veldig mye klær under. Jeg bruker å kjenne på henne om hun er varm eller kald, kan heller ta av henne litt klær om hun er varm.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Bor også på Sørlandet. Nå med ca 12-13 grader bruker jeg lammeskinn i bunnen, ullundertøy, hj,strikket tynn ulldress og dundyne over. Blåser det bruker jeg vindtrekket i tillegg. Er det kun 8 grader om morgnen bruker jeg en fleecedress med ullundertøy under.
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Jeg bor i Telemark og her har vi i noen dager hatt kalde og grå dager. Jeg var ute i hele går og hadde da på vesla strømpebukse, body, tynn fleecedress og en tynn softchell dress over den. La et teppe over henne. Hadde i utgangspunktet på en tynn ulllue, men dette ble litt kaldt så kjøpte en strikket lue til henne (var på festival). Hun er 6 mnd og normalt veldig varm av seg, men i de siste dagene har det vært skikkelig surt ute!!
Gjest Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Takk for svar! Da skal jeg kjøpe en grei dress jeg kan ta på hvis det er kaldt ute:) Ligger babyen rett på lammeskinnet eller har dere noe mellom?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Rett på lammeskinnet. I sommer hadde jeg helseteppet i mellom.
Hanna30 Skrevet 11. september 2010 #9 Skrevet 11. september 2010 Når det er ca. 15 grader som det er her nå har han på seg body og bukse og helseteppe over. Og så er det et tynt dekke på vognbagen over da (som ikke ligger inntil ham, men som gjør det lunt). Lurer på om han er veldig varmblodig, siden jeg ser alt dere andre pakker inn ungene i?? Han ville svette skikkelig om han lå på et saueskinn eller hadde på seg fleecedress nå! Kommer ikke til å bruke voksipose før det er minusgrader ute. Har på ham omtrent så tjukt som jeg kler på meg selv. Om jeg ikke trenger jakke, har jeg ikke på ham pledd heller. Har jeg tynn jakke, legger jeg helseteppe over ham, trenger jeg boblejakke har jeg på ham dyne.
*LillaMeg* Skrevet 11. september 2010 #10 Skrevet 11. september 2010 Jeg har nok og en varm unge, for har ikke så mye som andre.. Og han hadde svettet med så masse klær. Har lammeskinn i bunnen av vogna. Vogndyne og ett helseteppe over dyna, i tillegg til at trekket er over vognen. Har en ganske god og lun vogn. Ser an været, men har som regel på en bukse (kanskje strømpebukse under), body, kanskje jakke. Lue uansett vær. bor på sørlandet.
Willy Wonka Skrevet 11. september 2010 #11 Skrevet 11. september 2010 Bor på østlandet. Har på ullstrømpis og ullbody og ullsokker. En tynn jakke og en tynn lue nedi vogna. Over seg har han dundyne eller et ullpledd! Med strømpebukse/body og jakke med dundyne over seg er det hvertfall unødvendig med noe mer i denne temperaturen som er nå om dagen for han.....en dundyne i seg selv er ganske varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå