Gå til innhold

Er det noen av dere som har erfaring med å få barn i utdannelsen?

biie

Anbefalte innlegg

Jeg har enda to år igjen av utdannelsen min og tenker mye på et tredje barn. Barna er nå 2 og 4 år, og jeg vil ha tredje tett i alder, men det kan vel bli vel tøft i forhold til studiene, jeg har ikke lyst å utsette utdanningen. Men tenker også om vi venter til endt studie så vil jeg nok ikke være lenge i arbeidslivet før jeg går ut i permisjon, og det er heller ikke så heldig synes jeg. river meg i håret av å tenke att og frem om dette. Mannen er litt avventende....

Noen råd eller erfaringer?

Fortsetter under...

hei!

Jeg gikk gravid og fødte min sønn mens jeg studerte! Gikk veldig greit, men må også si at det kanskje kommer ann på hvor heldig man er med formen under graviditeten. Jeg hadde lite plager, så klarte å være med på alle forelesninger, og klarte å ta alle eksamene før jeg fødte han. Fikk også lengre tid på eksamensdagen, på grunn av graviditeten! Det var jo utrolig greit! Tok permisjon etter fødselen ett år før jeg begynte på igjen!

Er man gira på å gjøre ferdig utdanningen, tror jeg nok at det skal gå selv om man er gravid, men blir nok kanskje vanskelig å lese den første tiden etter at nurke er kommet, men er jo noen som klarer det også:)! Hørt om noen har har tatt eksamen måneden etter fødselen! Man klarer hvis man vil:)

Lykke til:D

Barn nr en og to: Student.

Barn nr tre: I jobb.

Barn nr fire (og fem): Deltidsarbeidende og deltidsstuderende.

Det er litt ekstra utfordringer i forhold til økonomien, så se til å få alle opplysninger korrekte.

Og dessuten, hvem sa det var du som måtte være hjemme? ;-) Da kan dere fortsatt få et tredje barn, og du kan fortsette og studere, mens han er hjemme i permisjon. Vi har gjort det slik nå med nr 4, og jeg skal ta avsluttende eksamen nå i høst, med baby på 7 mnd og gravid midt i svangerskapet da. Pluss de tre eldste barna. Det går, men klart det er slitsomt. Men samtidig er det bare for en periode, for min del blir det slik at jeg i stedet kan kose meg hjemme med lillegutt og ny baby neste permisjon, som da blir litt lengre enn en nomalt (prøv å få bhg-plass i mai :-S). Slitsomt i 3 mnd, og så er jeg ferdig. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har igjen eller hva du studerer, men det kan jo være verdt å gå i tenkeboksen.

• 3 uker senere...

Hei :D

Jeg fikk nr 1 og 2 under utdannelse på vgs.

Det gikk helt fint :D

har ikke tenkt over på noen måte at det var dumt,

og deilig å ha det "litt fritt", var jeg dårlig så kunne jeg ta meg en time,

er ikke helt slik på jobb :/

Nå skal vi prøve på 3 mann, og jobber deltid og studerer deltid.

Tenker jeg går kun på skole når 3 mann kommer.

Føler det passer bedre nå enn når jeg akkurat skal ut i arbeidslivet :D

Jeg ser positivt på dette, og tenker ikke å gå i permisjon siden jeg bare studerer deltid. Kommer nok til å ta med meg småtten helt i begynnelsen, og så får far ha permisjon når jeg må reise når minsten har fått noen mnd ute i det fri :D

Vet om mangen som har studert heltid og fått små!

Har gått kjempe fint! Og som oftest er de på skolen veldig forståelsesfull :D :D

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...