mandalay Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Jordmor har informert meg om at jeg vil få overtidskontroll når jeg er 14 dager over termindato. Dette liker jeg ikke spesielt godt- kunne tenke meg en sjekk på sykehuset før det har gått så lenge som 14 dager over termin. Noen som har erfaring fra Ullevål? Muligheten for å komme inn tidligere?
Limuna Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Dette er nok vanlig prosedyre. Men jeg anbefaler deg å snakke med fastlegen din. H*n kan sende en forespørsel til Ullevål med ønske om tidligere overtidskontroll. Dette er DITT svangerskap. Dine ønsker skal tas med i betraktningen. Men dersom du har et helt normal svangerskap kan det nok hende de uansett ønsker at det skal få 14 dager før denne kontrollen. Men for alt du vet er jo fødselen godt i gang lenge før dette. Hvor langt har du kommet nå?
mandalay Skrevet 10. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2010 Ja, jeg er klar over at dette er vanlig prosedyre ved Ullevål:-( Men det er jo litt delte meninger om akkurat dette, og selvom faren for dødfødsler ikke er høy, øker den allikevel etter uke 39. Og jeg håper selvsagt jeg skal slippe å gå så langt over termin. Men har jordmortime på mandag og kunne tenke meg å lufte det med henne da. Har 1 uke til termindato i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå