Limuna Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Jeg skal på KK i morgen for igangsetting. Vet det nylig har vært en tråd her på dette, men jeg starter en egen en i stedefor å fortsette på en annens. Jeg skal settes i gang med kateter i morgen. Har fått veldig lite info fra sykehuset. Trodde jeg kom til å bli innlagt, men fikk vite i stad at jeg sannsynligvis blir sendt hjem igjen med en gang kateteret er satt inn. Hvor lenge må man regne med å gå med dette kateteret? I og med at jeg blir sendt hjem igjen i morgen når det er satt, skal jeg da regne med å sove hjemme frem til søndag, eller må jeg regne med å reise på sykehuset igjen i morgen kveld? Hvordan blir kateteret festet til låret? Innebærer denne "prosedyren" noen nålestikk??
spent08 Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Hei! Jeg ble satt igang m kateter på kk da jeg fikk gutten min for to år siden. Fikk også lite info egentli, men tror det er vanskelig å gi så detaljert info pga at alle reagerer så ulikt på denne igangsettingen..med meg tok d bare fire timer fra jeg fikk satt inn kateteret til vannet min gikk, og etter d bare 5 timer til gutten min var ute.., så vanskelig å si hvor lenge du blir gående tror jeg. Kateteret blir festet m tape til låret, litt ubehagelig synes jeg, men helt ok:) Tror ikke d innebærer noen nålestikk:) Lykke til!
Limuna Skrevet 10. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2010 Ojsann! Tanken har i grunn ikke slått meg at det kan gå så fort! Jeg har sett for meg at kateteret skal sitte der ca et døgn, og at man deretter skal over på stikkpiller i flere omganger. Jeg har derfor sett for meg at fødsel tidligst vil skje mandag eller tirsdag, trolig ikke før onsdag eller torsdag. Men det er klart: Vannet kan jo gå selv om man ikke blir satt i gang også, så alt kan vel egentlig skje. Godt å høre at dette ikke innebærer nålestikk Tusen takk for svar!
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Hvordan har det gått? Skal gjøre dette selv innen 2 ukers tid, og begynner å få noen nerver. - var det direkte vondt eller mer ubehagelig? -kjenner du den godt oppi der?(kan jeg hente unga i bhg f.eks) -har den hatt noen effekt til nå?
Limuna Skrevet 11. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2010 Hehe. Jeg får desverre ikke svart deg så godt. Kateteret skulle settes inn hos meg idag, men legen fikk det rett og slett ikke til. Jeg vet ikke om det var fordi jeg ikke klarte å slappe godt nok av, eller om jeg var for umoden eller hva som var greia, men det gikk i alle fall ikke. da ble det bestemt at jeg isteden skulle begynne rett på tabletter. For min del virker det mye mindre skummelt, så sånn sett ble jeg glad for det. Men bakdelen er at det trolig vil ta lenger tid, da kateter visstnok er mer effektivt. Jeg tror i utgangspunktet du kan regne med å hente i barnehagen, men du bør ha en back-up i tilfelle ting ikke går etter planen. Og nei, det er nok ikke direkte vondt å få det satt inn, men ubehagelig var det jo.. Lykke til!
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 æsj da..det var jo kjedlig da, får håper det ikke tar lenger tid med tabl. Jeg har fått beskjed om at jeg er veldig dyp, så det er vanskelig å undersøke meg..bl.a gynundersøkelsen måtte vente til etter sv.skapet. håper ikke det setter en stopper for kateter hos meg...men samtidig, så er tabletter ikke fult så skummelt :-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå