Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Del Skrevet 10. september 2010 å kjøpe bil er jo ikke akkurat noen investering, en bil synker jo drastisk i pris allerede første året. Tar dere opp lån på bilen? Blir det ikke en veldig stor utgift i måneden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Del Skrevet 10. september 2010 Å ta opp lån på bil kan bli dyrt ja. Vi tok billånet inn i huset og det ble rimeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Del Skrevet 10. september 2010 Vet ikke hva du legger i dyr bil, men vi har en til en halv million ca. Stor utgift ja, men med 3 barn som trenger barneseter og stort behov for skikkelig bagasjeplass så har vi ikke mye valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Del Skrevet 10. september 2010 Det er selvfølgelig dyrt, men må man så må man. Vi hadde ikke noe valg da tvillingvogn ikke gikk inn i den gamle bilen, er jo også greit å ha en sikker ganske ny bil når man skal kjøre rundt med ungene. Vår "nye" kostet 300 000, tok lånet inn i huslånet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2010 #5 Del Skrevet 10. september 2010 Vi kjøpte brukt, så bilen taper seg ikke i samme grad som en nybil. Planen er uansett å kjøre den til den "stuper", så bryr meg ikke om verdiforringelse nå. Den kostet 450 ny vi fikk en god deal og ga 280. 1,5 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg har alltid kjørt rundt i små "dritt-biler" som alltid har feil og mangler så da jeg arvet litt penger etter bestemor så kjøpte jeg ny bil. Med baby så var det en god investering i sikkerhet, trygghet og komfor. Samt at jeg slipper irriterende reperasjoner herfra til evigheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #7 Del Skrevet 10. september 2010 Å kjøpe seg dyr bil f.eks til 300 000 som en av dere nevner over her, og legge det inn i huset er det dummeste man kan gjøre! Å ha bil er en gode, en gode skal man betale for, har man ikke råd å betjene ett billån på 300 000, får man kjøpe seg billigere bil, mener nå jeg! Finnes mange gode, relativt nye og trafikksikre stasjonsvogner til halve prisen ihvertfall.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Del Skrevet 10. september 2010 Vi hadde to dørs "sportsbil", registrert for 4 helt til vi ventet nr. 3, da bare måtte vi investere i en større bil. Kjøpte da en 9 mdr gammel bil til 330 000. Vi var så heldige at vi fikk de siste barna tett, slik at jeg hadde anledning til å være hjemme i permisjon, og samtidig motta kontantstøtte/r. Hadde heller ikke noen barnepassutgifter på denne tiden. Kunne derfor betale noe mer på bil lånet i denne perioden, og da jeg skulle tilbake i arbeidslivet kunne vi betale mindre per md, da vi overholdt det å betale ned bilen innen 7 år. Vi har også en tanke om å kjøre bilen til den stuper, men når vi nå venter nr. 5, vil vi ikke ha mulighet til å ha med noen barnevogn i bilen vi har. Vi får nok gå i tankeboksen for hva vi skal gjøre, enten kjøre bil uten vogn i ca 6-9 mdr (kan få med en paraplytrille når barnet kan sitte), eller vurdere å kjøpe ny bil. Økonomisk sett burde vi ikke kjøpe ny bil, men praktisk sett burde vi. Synes det er dumt at det skal koste så mye å sikre barna med en tryggest mulig bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #9 Del Skrevet 10. september 2010 Kommer an på hva du mener med dyr bil. Vi ga kr 355.000,- for vår. Hadde kr 200.000,- i egenkapital, og 4 års nedbetalingstid på lånet. Betaler ca kr 3.700,- per måned. Syns ikke det er så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #10 Del Skrevet 10. september 2010 Hva mener du med dyr bil? Dyrt er et relativt begrep. For de som tjener flesk, så kan en såkalt dyr bil ikke føles dyr for dem. Bil har vel aldri vært en investering, men et nødvendig gode/onde for noen. Biler faller som regel mest i verdi de første par-tre årene, deretter jevner det seg litt ut. Det kan være lurt å kjøpe bil som er et par/tre år gammel om man vil ha en såkalt dyr bil. Vi har lån på bilen ja. Det er en stor utgift, ca. 4000 i mnd for vår del. + forsikring. Drivstoff og reperasjoner kommer jo i tillegg. Men vi har den bilen som passer vårt behov og vi har en sikker bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå