Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Del Skrevet 10. september 2010 Var til fastlegen som vikarierer for min faste i dag, og han skulle skrive en henvisning til øyelokkoperasjon på en privatklinikk. Han stilte meg mange spørsmål om helsen min, sykdommer i familien osv. (har nettopp byttet fastlege og forrige gang jeg var hos ham var jeg der pga depresjon) Når jeg leser henvisningen etterpå, så ser jeg at han har skrevet at jeg ikke har noen sykdommer bortsett fra angst og depresjoner som nevnt tidligere. Hva i alle dager har det med en øyelokkoperasjon å gjøre da?? Kjenner jeg blir skikkelig irritert og har ikke lyst til å sende denne henvisningen videre, men be legen om en ny hvor det han har skrevet er slettet. Kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Del Skrevet 10. september 2010 Ja, du kan nok be om å få en ny. Ser ikke helt hvordan angst og depresjoner skal være relevant for en øyeoperasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Del Skrevet 10. september 2010 Ja, det er vanlig - men slettes ikke nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Del Skrevet 10. september 2010 Nei ikke sant. Det var utrolig spesielt synes jeg. I tillegg har han tatt med at bestemoren min hadde lungekreft og at jeg ikke røyker, ingen allergier osv osv. Har aldri opplevd dette før, og liker det absolutt ikke:( hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #5 Del Skrevet 10. september 2010 Det er normalt, men irriterende. Jeg ble henvist til CT på grunn av bihulebetennelse og det stod i henvisningen at jeg hadde depresjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Del Skrevet 10. september 2010 I noen tilfeller kan det være viktig ettersom enkelte medisiner kan være med på utløse angst ol. Da kan det være viktig å vite at du bør ungå disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2010 #7 Del Skrevet 10. september 2010 Tja....En lege bør vel strengt tatt skrive det som er relevant i forhold til henvisningen. Kanskje legen vurderte angstproblematikken din relevant i forhold til det operative inngrepet? Mange som får "nerver" i forkant av en operasjon og som trenger å bli beroliget.... Kanskje han ville være føre var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Del Skrevet 10. september 2010 Helt vanlig. En god henvisning skal gjerne inneholde mer enn akkurat bare problemstillingen, som tidligere sykdomshistorie, rusbruk (hvor røyk faller inn under), ofte også familie/sosialt, faste medisiner, og ellers annet aktuelt. Er man på størrelse med en liten elefant (som jeg er) opplyses det jammen meg om det også. Dersom du ikke har hatt angst eller depresjoner er det jo naturlig å be ham om å fjerne akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. september 2010 #9 Del Skrevet 10. september 2010 Til og med hos tannlegen spør de om hvilke sykdommer en eventuelt har og hvilke medisiner en går på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå