Gå til innhold

Ehm... vaksine til Spania eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må min 6 mnd gamle baby ha vaksine når vi skal til Spania?!

Kanskje heeeelt teit å spørre om, men jeg lurer jo så;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler vel generelt at barna skal ha fått en eller to vaksiner før man reiser til utlandet. Så hvis du følger det vanlige vaksinasjonsprogrammet, så er det ikke noe annet du trenger av vaksine. Vi reiste til Spania når frøkna her var nesten 8 mnd, og der er det jo som regel ganske så rent og pent med god hygiene. Så ikke det verste stedet du kan reise til med en baby:)

Skrevet

Vi var i Spania med snuppa første gang da hun var 11 uker. Hørte aldri at man skulle ha vaksiner for å dra dit. Nå har foreldrene mine leilighet der nede da, så det er rent og kjente omgivelser.

Eneste vi har gjort annerledes der nede er at vi har kokt vannet hennes, og brukt flaskevann når hun ble eldre. (Vannet skal vel strengt tatt kokes til en 11 uker gammel baby uansett da..) Forresten drikker vi bare flaskevann selv også.

Skrevet

Barn under 1 år får ingen andre vaksiner enn de som er i standardprogrammet. Dvs at du ikke skal ha noen andre vaksiner. Men det er en fordel å ha fått de to første vaksinene på helsestasjonen, så greit å ha gjennomført 6-mnds kontrollen før dere drar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...