Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Det er jo en kjent sak at babyer ikke skal få direkte sol på seg, men holdes i skyggen. Men når kan de få være litt mer i sola? Skal til Egypt med småen når han er 1 år. Skal selvfølgelig ikke sette ham midt i solsteken, men går det an at han kan være små stunder i sola da? Selvsagt godt innsmurt i solkrem og ikke midt på dagen... Eller er det altfor tidlig?
2010 Mammaen Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 1 år har jeg hørt (og en god prosjon sunn fornuft har du jo). Noen vil si enda lengre, men det er bra for de små med litt sol for vitamin D sin skyld også. Tror det vil gå helt fint :-) Kos dere på tur!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Jeg syns det var ganske vanskelig å skjerme ungen min helt fra sola gjennom hele sommern, for hun ville jo røre på seg og ikke sitte i vogna hele tiden. Og hun krøp stadig vekk fra parasollen vi hadde satt opp. Hun er 11 mnd nå. Men hun brukte mye solhatt og vi smurte med barnesolkrem. Brukte lette og tynne klær som beskyttet henne mot sola. Men at det kommer litt sol på dem tror jeg ikke er verdens undergang altså. Ser mange som bader babyene i sjøen eller bassenget når de er i syden. Bare bruk sunn fornuft så går det meste bra uansett
sillyfilly og Olivia Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Det er jo ganske umulig å ha de i skyggen fullstendig. Olivia(8mnd nå) har til tider lagt i sola en liten stund og faktisk fått en fin brunfarge i ansiktet. Feks når man triller vogna så prøver man jo å unngå sola rett i øynene, men sånn ellers tror jeg ikke det er noen stor krise om de får sol på kroppen. Særlig ikke når h*n nå er 1 år
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2010 Så bra! Har et bilde inni hodet mitt av en lykkelig liten tass som springer i bare bleia bortover stranda... Må vel først se om han lærer seg å gå til da, hehe. Takk for gode råd! Skal nok prøve ham litt i sola, ja. Det er vel som med alt annet - det meste går bra bare man ikke overdriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå