Gå til innhold

Forteller dere om dyre ting dere kjøper, til mannen/samboeren deres?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg helst på ting dere bestiller som koster litt? Ikke at dere har kjøpt et par sokker f.eks eller andre småting, mat osv...

Jeg forteller ikke om småting som ikke er så viktige, men kjøper jeg ting som koster litt så nevner jeg det hvertfall.

Og forteller deres samboer om ting han har kjøpt som koster fra 1000-2000 kr?

Har dere felles eller seperat økonomi?

Lurer bare av nysgjerrighet, hvordan andre folk har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jaaa, klart det....? Men ikke fordi jeg har meldeplikt, mer fordi det blir en naturlig del av hverdagspraten - han er jo interessert i meg og det jeg driver med! Og vice versa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler på alt av felles utgifter og så gjør jeg hva jeg vil med resten av mine penger. Jeg sparer en dl og det gjør han også. I ttillegg har vi nl felles sparekonto og den bruker vi kun av når vi begge er enige. Hva jeg gjør med mine og han med ..sine penger angår ikke den andre.

Jeg sier hva jeg kjøper og kan hende han synes det er for dyrt nien ganger, meb han om det. jeg skjønner ikke at han gidder å bruke så mye penger på f.eks fotoutstur, sportsutstyr så da kan mine sko koste det jeg selv mener jeg har råd til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har delvis felles konto. Mine penger er dine, men vi har seperate kontoer og noen felles.

Ja, pleier som regel å fortelle om alle kjøp uansett.. :P Ikke fordi at han må vite det, men syns det er gøy å fortelle. :P Må jo vise frem innkjøpene til noen liksom.

Store dyre ting (som tv, vaskemaskin osv) kjøper vi sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dyre ting utenom klær og hushold snakker vi om det før det kjøpes.

Vi er gift og har felles økonomi.

Blir som en annen sier en naturlig del av den daglige samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...