Mammat3små Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 BF til babyen i magen har ADHD.. eller, han har ikke fått det bekreftet av legen siden han ikke møtte opp til siste timen, så han går ikke på medisiner eller noe, men både jeg og alle som kjenner han trenger ikke mange timene sammen med han for å få det bekrefta selv, men han har vokst det litt av seg med årene da (er i mitten av 20'årene nå) I tillegg har alle brødrene hans det (3 stykker) de er 10, 13 og 19 år, og de to minste er ekstreme.. de går på medisiner da... men hva er sjangsen for at lillegutten min arver det? å hvor tidlig kan man merke tegn til det? (vet de må være noen år før man får bekreftet at det er det, men kan man merke det noe tidligere?)
magica fra tryll Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Det er nok arvelig,ja. Har en datter og en sønn med en som har det. Det er bare hun som har arvet det. Merket tidlig at hun var litt spesiell. Før hun var et år faktisk. Hun klarer seg veldig bra idag. Er 19 år og studerer psykologi. Har sluttet med medisiner.
magica fra tryll Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Glemte å si at hun har arvet det fra faren..hehe
Mammat3små Skrevet 10. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2010 Ja har fått for meg at det er verst i barndommen og ungdomstida, så roer det seg litt ned etterhvert... men hvordan merka dere det så tidlig? eller, hva var/er "tegnene" når de er så små?
magica fra tryll Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Det er litt vanskelig å svare på...Veldig egen, og sinna når ting ikke var som hun villle(har flere barn,-så mer enn det som kan være normalt vil jeg si). Nektet f.eks å spise hvis ikke alle skapene var lukket,-sånne rare småting som til sammen gjør at du tenker at her er det noe spesielt. Sinna og hissig på andre barn hos dagmamma,-tvillingbroren fikk "gjennomgå".....Masse overskuddsenergi, om du skjønner...Summen av helheten liksom.. Det er vel kanskje ikke det at det roer seg, men at du forholder deg til deg selv på en mer bevisst måte når du blir eldre. Du klarer å justere deg selv bedre utifra omgivelsene kanskje.
attpåklatt på gang Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Vet at den omfattende mor-og-barn-undersøkelsen som har pågått her i landet ei god stund prøver å finne ut mer om dette. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_6129&MainArea_5661=6129:0:15,3307:1:0:0:::0:0&MainLeft_6129=5544:84609::1:6130:6:::0:0
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 12. september 2010 #7 Skrevet 12. september 2010 hvor og hvor gamle var de før dere fikk testet det? sambo har adhd og må gå på medisiner, og er jo redd for at sønnen i magen vil arve dette da.. så da vil vi få testet det så tidlig som mulig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå