Gå til innhold

hodepute til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når er det vanlig å begynne med hodepute? da tenker jeg på de tynne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte ved 5 mnd. Han måtte da ligge i reiseseng en periode, og jeg syns madrassen var litt vel hard. Så da ble det til at jeg la en pute i.

Skrevet

Jeg lurte igrunn på det samme... Har ikke begynt med det til lille tryll som er 14 mnd. Men hun ligger mest på magen så har tenkt at det ikke er så nødvendig enda.

Skrevet

Det samme her... Lille Sprell sover veldig mye på magen, så ser ingen grunn til å ha en pute i senga da. Av og til bruker han jo kosedyrene sine som pute når han sover på siden :) Hehe... er jo så søt så :)

Skrevet

Gutten vår på 21 mnd bruker fremdeles ikke pute.

Skrevet

takk for svar. da trenger jeg ikke stresse med pute enda.

Skrevet

Hodet formes jo frem til de er 5-6 mnd- (primært før 3 mnd.), og da bør de IKKE ha hodepute, siden hodet da kan formes "feil" og de ikke får til å ligge med hodet helt over på siden...

Jeg spurte fysioterapeut om dette, lillegutt er 18 mnd og legger seg ofte oppå dyna- lurte derfor på om han vil ha pute... men ligger også mye på magen, og da er den vel veien tenker jeg..

I alle fall-- fysioterapeut sa de i alle fall IKKE skulle ha pute det første året- Når man skulle begynne med pute hadde hun ingen fasitsvar på, rådet meg bare til å se an ungene, kanskje prøve å gi en pute og se om den blir brukt, er jo mange voksne også som ikke bruker pute, så man må bare prøve seg fram, sa hun:)

Skrevet

Begynte ikke med pute før jenta mi var drøyt 2 år. Hun savnet det ikke heller.

Lillebror på 17 måneder sover fint uten pute.

Skrevet

Vi har hatt en av de tynneste putene i senga til mini noen måneder nå (han er 19 mnd). Det er i grunn liten vits i, siden han mer eller mindre aldri bruker den. Han legger seg på magen over dyna i stedet. Vi bruker derimot sovepose fra HM da han aldri klarer å holde seg under dyna, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...