LC87 Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Hadde IKM 1 sep. Hadde da temp på 36,0, siste dagen var den nede i 35,7. Dag 8 etter IKM var den 36,2, så nede i 35,9 og i dag var den plutselig på 36,2 igjen. Trodde tempen skulle holde seg stabil rundt TR og fram til dagen før EL, for så å synke 0,4-0,5 grader for så å stige drastisk ved ELdagen. Eller har jeg tatt helt feil? Kan noen dele sine erfaringer?? Har nettopp begynt å tempe, så vet liksom ikke hva jeg skal se etter og evt når jeg kan begynne å teste EL. Testet EL nettopp, neg. Er på dag 10 etter TR... Har skikkelig kniping i eggstokkene, men ingen slim enda.. Huff, skal ikke være greit å forstå seg på alltid...
Petrine +spire=❤ Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Tja ekspert og ekspert.... Driver nå med temping. Hos meg (dette er jo individuelt) synker tempen dagen før eller samme dag som mensen kommer. Så holder den seg lav helt frem til dagen etter el. Da stiger den med ett hopp. Så går den litt ned igjen å holder seg der frem til den synker ytterligere ved mens. Håpe du ble litt klokere =) Men som oftes må du måle noen sykluser før du finner ditt eget mønster.
Bringebærmamma 160611 Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Som Petrine her sier vil man ofte etter noe sykluser se en "mal" som gjelder din syklus. Hos meg pleier temp å være mellom 36,1 til 36.4 før EL, for så å stige ved EL, og etter EL holde seg på 35,6-36.9. Hvor lange sykluser pleier du å ha? Man kan ha som "tommelfingerregel" at man har EL ca 14 dager før man får mensen. Altså har du f.eks 26 dagers sykluser kan du forvente å få EL på dag 12 etter mensen startet. Du kan leser mer om alt dette og mere til på www.pernille.info ;-)
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Jeg har tempet noen sykluser nå og i alle bortsett fra den siste så har tempene ligget på 36,40-36,60 før EL, har hatt en dipp dagen før EL med rundt 0,2 og deretter har den ligget mellom 36,70-37,00. Den siste gangen, mellom mine 2 SA var tempen før EL nede i 36,05-36,30 før EL men med samme temper etter EL som jeg vanligvis har. Om du lager deg bruker på fertilityfriend så er det greiere å se Jeg får EL rundt dag 20, etter 1.SA hadde jeg EL på dag 29 og nå er jeg på dag 16 etter SA nr 2..
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Det er sjelden noen som har så stabile temper, at en kan se når el er i anmarsj på tempen. Det er kun for å bekrefte at eggløsning er overstått. Så for å forutse el, må du bruke el-tester eller bare god gammeldags, kalender, hvis du har stabile sykluser, og sjekke sekreter. (blankt og vått, sleipt, betyr fruktbart) Hvordan tempene er før el har ikke så veldig mye og si, sånt sett. Alt kan slå inn på tempene, likevel. Vær, innetemp, sover alene, med partner ved siden av, drømmer o.s.v. Det er jo det "store bildet" en skal se på, ved tempingen. Min av egen erfaring så kan tempene mine hoppe noe veeeldig i dagene før el. Så jeg er faktisk så heldig at jeg noen ganger kan se at nå kommer eggløsningen. Men jeg har tempet i ett år nå, og hatt eggløsning i 5 sykluser, så er rimelig godt kjent med egne mønstre og temper. Du må nesten bare notére ned så godt du kan, og etter hvert vil du kanskje kunne se samme mønsteret Masse lykke til!
Irene Adler Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 "eggløsning i 5 sykluser" Betyr det at man ikke har eggløsning i hver syklus?? Er helt besatt av temping, syklus EL osv. for tiden, så leser alt jeg kommer over :-p
Bringebærmamma 160611 Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Det er ikke alltid kroppen klarer å slippe ett egg, så ja, man kan ha sykluser uten at man har eggløsning. Selv har jeg opplevd dette bare en gang (som jeg vet om), og det var første syklus etter utskrapning etter MA. Syklusen var på 26 dager som vanlig, men jeg hadde ikke hatt eggløsning. Det er ikke uvanlig at man kan ha en syklus uten eggløsning inni mellom. Men finner man ut at dette skjer ofte bør man ta kontakt med lege.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Jeg fikk ikke tilbake eggløsninge min før etter 16 mdr siden p-pille slutt!! Derfor "bare 5" sykluser Bidronninggele hjalp meg i gang med eggløsningen...håper den hjelper igjen nå, for en kraftig og "effektfull" eggløsning Hahaha....
Irene Adler Skrevet 11. september 2010 #9 Skrevet 11. september 2010 Løper og kjøper bidronninggele..
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 12. september 2010 #10 Skrevet 12. september 2010 Jeg tempet i mange mnd. Laget en profil på www.fertilityfriend.com. Veldig greit å se hvordan temperaturen min var mnd etter mnd. Og hvilke dager sannsynligvis jeg skulle ha EL. Hadde alltid lav temp første dag mensen og denne ble høy dagen etter EL. Det er slik med temping at når tempen blir høy, så har man hatt EL. Temperaturene svinget ganske mye dag for dag. Så ikke heng deg opp i om det er for store forskjeller. Bare du ser en sammenheng i at det er lave og høyere temperaturer! Lykke til!
LC87 Skrevet 13. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2010 Huff, er litt redd for at jeg kanskje ikke har EL enda.. Har ikke hatt TR siden mai, og da pga ppillene. Så min store frykt er at jeg ikke har EL Hadde slim i forrige mnd, men da testa jeg ikke for EL, så vet ikke om jeg har hatt eller ikke. Så da får vi bare vente og se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå