Gjest Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Ååh, ble forkjøla for en ukes tid siden, prøvd å være forsiktig, mye håndvask osv... men ser ut til at lille er smittet fordet. Begynner å bli litt tett, nyser masse og litt snørr i nesen.. Umulig å ikke smitte nesten for jeg ammer.. og vi sover sammen. Men hvordan er det å ha baby på bare 3 uker som er syk? Hva om hun får feber? Førstemann var ikke syk før han var 5 mnd så den er jo ok... Men noen erfaringer?
2010 Mammaen Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Her var gullet forkjølet da han var ca en måned. Han var litt slapp, sov mer og spiste litt mindre. Måtte dryppe/skylle nesten med saltvannsdråper før hver amming og ellers ved behov. Han fikk ikke feber. Det varte ganske lenge - bortimot to uker tror jeg. Vi var en tur innom legen fordi vi lurte på om han var så tett av han ikke fikk puste, men så bare skylte vi nesen mer effektivt. Var ikke noe kjekt, men det gikk helt fint :-) Går nok helt fint med din lille også :-) Det er ikke vanlig med fever for så små babyer, og heller ikke for en forkjølelse. Kjøp saltvanssdråper og nesesug hvis du ikke har det allerede!
rampete robin Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Min ble forkjøla da han var 2 uker. Skikkelig snørrete og med hoste. Ekkelt når de er så små.. Sjelden de får feber så tidlig. Jeg ville prøvd å heve liggestillingen hennes. Enten i egen seng eller at hun ligger på hodepute ved siden av deg (hele overkroppen hennes ligger på hodeputen, ikke bare hodet!!). Jeg brukte mer saltvann enn det som var anbefalt. Brukte en halv pipette i hvert nesebord. Han ble skikkelig sinna da han fikk dette i full fart inn i nesa! Men sinnet hjalp til å få ut masse snørr. Snudde han umiddelbart over på magen, slik at han kunne ligge noen sekunder å skrike på magen. Da kom det masse snørr!!! Nesesug fungerte ikke her i huset. God bedring :-)
Romeren Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Bare husk at barn under 3 måneder skal IKKE ha feber, så reis rett til sykehuset med han om han får det. (Ikke at det trenger å være farlig altså)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 jenta vår hadde vel et par forkjølelser iløpet av de 3 første månedene. Hostet en del også, men hun slapp unna feber. Det høres jo litt ekkelt ut, men det gikk jo over. Har dere kjøpt en sånn "snørrsuger"? Hun fikk også saltvannsspray og det hjalp en del. På 6 ukerskontroll sa legen at hun var litt sår i halsen, men så lenge hun ikke hadde feber så måtte det bare gå over av seg selv. Syns ikke det var noe heft å ha en syk liten baby, men det var kanskje fordi hun slapp unna febern.
Gjest Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Takk for tips å svar alle sammen Nesesuger har vi, skal kjøpe saltvannsdråper imorra... Så går det vel, bare ekkelt med disse små
Bumblebeee Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Minsten her var forkjøla og syk de to første månedene av sitt liv. Vekslet mellom forkjølelse, bronkitt og bronkiolitt...stakkars liten. Brukte mye saltvann, dryppet dette før jeg sugde ut snørr. Ikke sånn vanlig "ballong", den funket ikke, men sånn slange du selv suger i. Vi brukte også Rhinox om natta når det sto på som verst, dette er ikke anbefalt til små barn, men i vårt tilfelle sa legen at vi burde prøve for å holde nesen åpen. Mitt råd er saltvann, sugeslange og hevet hodeende. Saltvann kan du også lage selv...tror det er 1 ss salt pr liter vann. Du kan jo google det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå