Gå til innhold

Hva gjøres når en blir strippet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At det er jævlig vondt er vel å overdrive, hvertfall etter min smerteterskel(som ikke syns fødselen var spesielt vond).

Det er et lite "lugg" i noen sekunder. Når man står foran en fødsel, så bør man da tåle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så ille som det høres ut til.

Husk bare på å slappe av, alt gjør vondt hvis du spenner deg.

Et annet triks for å gjøre det bedre er hvis du knytter nevene og legger dem under rompa slik at underlivet blir litt hevet fra underlaget. Dette lærte jeg på sykehuset i Fredrikstad og det hjalp til slik at de kom lettere til og på den måten gjorde det nesten ikke vondt!

Når jordmor på helsestasjonen gjorde det og jeg lå rett på benken var det ikke direkte digg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rier og fødsel var JÆVLIG vondt, å bli strippet merket jeg ikke engang.

Slapper en av er mye gjort.

Jeg ble undersøkt etter åpning (noe som heller ikke var vondt) og ante ikke at jeg ble strippet i samme slengen før jm sa etterpå at hun hadde gjort det.

Men virkningsfult var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Som førstegangsfødende, så vet jeg ikke hva jeg går til, når det kommer til stripping, rier, pressing... osv.....

Er bare forberedt på veldige smerter...., men litt godt å ikke grue seg også, da en ikke vet hva som kommer liksom.

Bare veldig veldig spent.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jøss, JEG synes det var jævlig vondt! Det kan jeg vel få synes så mye jeg vil? Jeg har to venninner som også synes det var forferdelig, andre igjen som ikke synes det var så fælt.

Så teit du som sa det, at det burde man tåle når man står ovenfor en fødsel?? Jeg tålte det jo, men det er det vondeste jeg har opplevd!

Samme som at jeg skulle skrivi at du ikke kan synes fødsel er vondt (det synes nemlig ikke jeg!) Det burde du tåle!

15.27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...