Gå til innhold

Pappa bes i bursdag men ikke resten.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Moren til sønnen har selvfølgelig bedt pappaen i bursdagen men sønnen sine halvsøsken og stemor er ikke velkommen.

Hva gjør man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig vil hun ikke ha den nye kjærringa hans der.. Du gjør ingenting, han går i sitt barns bursdagsfest, ferdig med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille☠Kadalma

Det kommer vel an på hvordan boforhold og samvær er.

Hvor mye kontakt har gutten med halvsøskene? At stemor ikke blir bedt kan jeg skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja enn om det er en bursdag der de fleste voksne blir bedt. Pappa er gift og alle søsken til pappa blir bedt med partnere. Bestemor og bestefar blir bedt men ikke stemor. Litt spesielt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk at det skal respekteres at han har fått en familie også som er en del av ungens liv. Så jeg er uenig med de andre her at stemor ikke kan regne med å komme.

Hun er da også en del av ungens hverdag. Kan forstå det om det er et veldig nytt forhold denne pappaen har og kanskje han har hatt mange forhold på kort tid? Men er dette noe stabilt og de er samboere osv. så syns jeg pappaen skal snakke med mor om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har kommet så langt at foreldrene er etablerte på nytt, og endatil med nye barn, ser jeg ikke på det som noe stort poeng å feire sammen lenger. Her har vi egentlig alltid invitert min og min manns familie, mens min manns eks lager selskap for egen og nye mannens familie.

Dere kan ikke tvinge mor til å invitere deg og barna, men jeg synes det er rart at mannen din, søsknene og foreldrene ønsker å delta i et selskap som ekskluderer hans nye familie. Det virker jo nesten som er dyrking av "gamlefamilien". Jeg tror ikke jeg er spesielt kravstor og vanskelig, og har ingenting imot at mannen gjør ting sammen med eksen og sønnen, men dette hadde jeg ikke godtatt.

Lykke til videre. Det er bare du selv som kan bestemme hvordan hverdagen din skal være, men gjør dette deg lykkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig synes jeg. Spesielt med tanke på halvsøsken. Hva med at far holder sin egen bursdag for ungen? Med sin familie og dere hjemme hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder far selskap for barnet med sin og stemors familie. Hvordan mor gjør ting, blir opp til henne.

Men det hadde aldri vært aktuelt at far reiste i selskapet hos mor uten halvsøsken og stemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde ikke min mann gått! Her feirer vi bursdag for barna, hans barn og mine barn... mens de andre partene feirer med sin familie... ;) Her inviteres ikke ekser, og vi drar heller ei til dem... Men et flott å godt samarbeid har vi alle sammen!!

Ingen bitterhet på stemor, stefar osv.. Men vi har dialog om barna, men delt oss ja det har vi =) Å da gjøres ikke ting sammen lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At stemor ikke er invitert er selvsagt helt greit, om enn litt sårt. At søsken ikke er invitert er sært, er det voldsomt stor aldersforskjell på søsknene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, jeg skjønner at du ikke synes det er noe kjekt, er akkurat slik vi har det også. Stemor inviterer far og hans foreldre og søsken, og de har "familie" selskap med hennes familie også. Jeg synes faktisk ikke det er ok i det hele tatt. Men det jeg synes er ennå værre er at hans foreldre inviterer til "familie"selskap, så inviteres jeg og min samboer med barn, hans søsken og eks. Hverken jeg eller min samboer synes det er noe kjekt, og jeg føler meg rett og slett ikke helt velkommen i familien. Og det er helt ok for meg at de har lyst å holde kontakten med hans eks, men da bør de invitere oss til dem hver for oss. Jeg har bestemt meg for å ikke gå i slike selskap flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dame sier nå bare jeg. smitter denne holdningen overpå barnet hennes er det stakkars barn også. Ingen som tenker på å holde konfliktnivået nede og inkluderingen oppe? Voksne mennesker liksom.

Synest minst synd på stemor i denne situasjonen, det er jo de andre som er synd i, så bitter og negativ og lite oppegående som det går an å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...