Gå til innhold

kontroller etter uke 40

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor foregår disse?

Hos fastlegen? Hos jordmor?

På sykehuset??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På sykehus.

Jeg har ihvertfall fått beskjed om å ringe sykehuset hvis jeg går 4-5 dager på overtid, så setter de opp en kontroll nøyaktig 1 uke etter termindato. Der avgjør de hva som skal skje videre.

Skrevet

Tror dette er veldig forskjellig fra sted til sted? Jeg har allerede fått time til jordmor 4 dager etter termin (er bare i uke 34 nå), og vet at dersom jeg trenger enda en etter det blir det hos legen. Sist gang gikk jeg 14 dgr over, og hadde kontroll både hos jordmor, lege og på sykehuset.

Hvor og når og hva som foregår på disse kontrollene avhenger vel sikkert litt av formen din/baby, og hvilket tilbud de har der du vanligvis går til kontroll.

Skrevet

Sist hadde jeg en kontroll på termin og en kontroll en uke etter termin hos jordmor. På den siste kontrollen bestilte hun overtidskontroll på sykehuset for meg. Denne var 13 dager etter termin og fødselen startet noen timer før jeg dro til den timen.

Skrevet

Her i Bærum var det legen som tok kontrollene helt frem til overtid. først på dag 14 (det er endret til 10 tror jeg) fikk jeg mulighet til å komme inn på sykehuset.

Man kan velge om man vil ta kontrollene hos jm eller lege da.. Jeg troppet opp til begge siden jeg syns det ble så lenge mellom kontrollene hos legen.

Vet der store forskjeller rundt i landet :)

Skrevet

Her er det kontroll hos JM uke 40, lege( eller JM) uke 41, som bestiller time til sykehuset i uke 42.

(Regner uke 40 som 40 uker +)

Skrevet

på kk tar de folk inn på overtidskontroll i dag 12 etter termin hvis min rute er standard. 1 uke etter termin skal jeg til jm/lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...