Gå til innhold

mange bor i huset ditt og hvor ofte vasker du klær??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

føler det aldri tar slutt. vi er kunn 3 snart 4. og kjører utrolig lite maskiner i uka. jeg og min mann bytter på å kjøre maskin men er ca kunn 2-4 maskin vask i uka..

er utrolig lei av å vaske klær....

bare for morro hvor ofte kjører du maskiner..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare klær?

Det vasker vi 2-3 dager i uken. Vi er 6 stykk. Men, når vi først vasker, blir det fort en 2-3 maskiner på en dag da (vi har maskin som tar 9 kg). Å sette på en vask er ikke noe problem synes jeg, heller ikke å ta ut av maskinen og hive noe i tørketrommelen og noe i kurv til stativet. Henge opp er også overkommelig. Men å brette dem, finne sokker som hører sammen, legge på plass... DET er kjedelig det! Blæh, drittlei klesvask med det som følger med jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille☠Kadalma

Rundt to om dagen, to voksne og to barn. Men her er jeg kanskje litt rar, jeg LIKER å vaske klær og alt som hører med:-) Bretting er gøy;-)

Jeg LIKER også å støvsuge og å ta oppvaskmaskinen feks, men å vaske badet takler jeg ikke. Det er mannens domene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 voksne og 4 barn ( 1 kun i helger) Alle barna har 1-2 aktiviteter og gulesider trener hverdag og jeg 2-3 ganger i uka. Vasker klær hver fredag og mandag og det blir 4-5 vasker hver gang. Som Alva hater jeg å brette og legge i skapene hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 stk. Jeg vasker aldri klær, det er mannens oppgave. Skulle nok egentlig ha vasket klær hver dag / annenhver dag, for skittentøyskurven er alltid full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro at det er minst en vask per dag. Jg vasker stortsett en dag, hopper av og til over en dag, men da tar jeg det igjen senere, og vasker gjerne to eller tre maskiner på en dag.

Jeg vil tro vi ligger i overkant av en maskin per dag, og da tar jeg ikke med sengetøy. Er ikke den som skifter oftes, og det blir en egen maskin på sengetøyet vårt, og en på sengetøyet til barna.

Vi er to voksne og to barn. I dag har jeg vasket en maskin, satt en på som ikke er ferdig, og vi bør kasnkje ta en maskin til senere i ettermiddag. Har heldigvis stort tørkerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på den gamle maskina vasket jeg litt over en maskin pr dag til den takket for seg. Med ny 8 kg maskinkapasitet blir det nå ca 4 maskiner. Men kjører noen kortprogram for å skylle regntøyet, ullvask og sånt utenom. I tillegg øker mengden skittentøy betraktelig dersom det blir regn og dårlig vær, da blir mannen søkkvåt på jobb og bhg ungen er ikke akkurat ren hun heller i slikt vær. I tillegg drar katten inn utrolige mengder jord, grener, rusk & raskt!

Vi er to voksne (mann med "skitten" jobb) og to bleiebarn, bor i enebolig med katt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne +1 baby.

Vasker vel i gjennomsnitt en maskin om dagen, eller en maskin annenhver dag. Er litt hipp som happ. Men noen ganger kan det gå mange dager imellom, men da vasker jeg gjerne flere maskiner på en dag. Klær brukes hver dag, så da er det ikke så rart at det aldri tar slutt. Men det er noen som har en tendens til å hive klær på vask etter å bare ha brukt dem 1 dag, selv om de ikke er skitten og heller ikke lukter vondt. Da er det klart at det hoper seg opp.

Å vaske klær, henge opp og brette sammen er vel en av de husarbeidsoppgavene jeg liker best, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel 2-3 maskiner annenhver dag. En for mørkt tøy, en for lyst og en for håndkler. Vi er 2 voksne og 2 barn. Alle har fullt skift hver eneste dag, utenom mannen som gjerne kan bruke jeans flere dager i slengen før de vaskes. Ser jo at på eldstemann og meg selv så blir ikke bukser møkkete etter en dag, men det blir knær i mykt stoff og det syns jeg ikke noe om å komme med på skolen - ferdig knær liksom :) Jeg bruker tørketrommel til alt, orker ikke stativene stående rundt i huset, vi har et lite hus og må da evt tørke i stua etc. Elsker tørketrommelen min!

Som nevnt over er vasking og bretting helt greit, men det å bære stablene opp i 2 etg og legge inn i skap er noe herk. Og så de sokkene da. Har stadig en pose med enslige sokker og jeg aner ikke hvor partneren blir av!!! Merkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennomsnitt 2 vaskemaskiner pr dag.

2 voksne , 3 tennåringer som spiller fotball og 4 stk i alderen 12-10 år pluss en 2 åring og venter i babyt til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker 3 maskiner hver dag -da inkl alt (sengklær, håndklær, klær etc.)

Vi er 2 voksne og 5 barn. Og skittentøyskurvene blir aaaaaldri tomme ;)

Vi har ikke tørketrommel (vil ikke ha) så alt må henges opp, men det er nå den evindelige brettinga som er verst, for ikke å snakke om paring av sokker -blæh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...