Gå til innhold

Endelig fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

14 dager på overtid kom lille Lykke klokken 07.49 mandag morgen - 3454 gram, 51 cm, 34 rundt hodet - med masse svart hår og store øyne: såklart verdens vakreste baby :)

Dro på sykehuset rundt midnatt, da var det 2 cm, helt avflatet og gode rier. Aktiv fødsel startet rundt klokken 2, og derfra gikk alt "etter boka".

Det åpnet seg en cm i timen, og vondt var det, men jeg klarte på et vis å beholde kontrollen og puste meg gjennom riene, med hjelp av mannen, badekar og lystgass. Jeg stod oppe mye av tiden, og hadde en pause hvor jeg hang over saccosekken - der sov jeg faktisk litt i ripausene - og det hjalp på kreftene når jeg begynte å bli skikkelig sliten.

Mot slutten gikk det raskere - jordmor konstaterte 7-8 cm, og da jeg reiste meg for å hjelpe til med tyngdekraften tok det toppen 10 min før jeg fikk en fryktelig pressetrang! De fikk meg opp i senga, inn kom det barnepleier, ny jordmor og jordmorstudent, og så var det bare å sette i gang.. den neste delen var tøff.. presset alt jeg hadde (mannen sa senere at han trodde jeg skulle eksplodere), og det var vondt, men effektivt, for fire-fem pressrier senere fikk jeg beskjed om bare å puste henne ut, og der var hun. Frisk, rosa og kjempevåken det første døgnet, nå rimelig rolig og harmonisk :)

Lykke til alle som venter - det er verdt alt sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med lillejenta:)

Skrevet

Hørtes ut som en perfekt fødsel, sånn vil jeg også ha:)

Gratulerer så masse!:)

Skrevet

Gratulerer såå masse med Lykke!!

Fantastisk fødselshistorie!!

Skrevet

Gratulerer så masse... høres ut som du fikk en fin opplevelse...satser på at det går like fint med meg...

Skrevet

Gratulerer med vel overstått fødsel! Hørtes ut som en fin opplevelse;)

Kos dere masse videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...