likss *på overtid* Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 14 dager på overtid kom lille Lykke klokken 07.49 mandag morgen - 3454 gram, 51 cm, 34 rundt hodet - med masse svart hår og store øyne: såklart verdens vakreste baby Dro på sykehuset rundt midnatt, da var det 2 cm, helt avflatet og gode rier. Aktiv fødsel startet rundt klokken 2, og derfra gikk alt "etter boka". Det åpnet seg en cm i timen, og vondt var det, men jeg klarte på et vis å beholde kontrollen og puste meg gjennom riene, med hjelp av mannen, badekar og lystgass. Jeg stod oppe mye av tiden, og hadde en pause hvor jeg hang over saccosekken - der sov jeg faktisk litt i ripausene - og det hjalp på kreftene når jeg begynte å bli skikkelig sliten. Mot slutten gikk det raskere - jordmor konstaterte 7-8 cm, og da jeg reiste meg for å hjelpe til med tyngdekraften tok det toppen 10 min før jeg fikk en fryktelig pressetrang! De fikk meg opp i senga, inn kom det barnepleier, ny jordmor og jordmorstudent, og så var det bare å sette i gang.. den neste delen var tøff.. presset alt jeg hadde (mannen sa senere at han trodde jeg skulle eksplodere), og det var vondt, men effektivt, for fire-fem pressrier senere fikk jeg beskjed om bare å puste henne ut, og der var hun. Frisk, rosa og kjempevåken det første døgnet, nå rimelig rolig og harmonisk Lykke til alle som venter - det er verdt alt sammen!
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Gratulere med lillejenta:)
april*82 Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Hørtes ut som en perfekt fødsel, sånn vil jeg også ha:) Gratulerer så masse!
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Gratulerer såå masse med Lykke!! Fantastisk fødselshistorie!!
heltutrolig #Overtid# Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Gratulerer så masse... høres ut som du fikk en fin opplevelse...satser på at det går like fint med meg...
Voyeur Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Gratulerer med vel overstått fødsel! Hørtes ut som en fin opplevelse;) Kos dere masse videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå