Gå til innhold

Går dere til jordmor eller lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går bare på kontroller hos legen min. Fikk tips om å gå til jordmor også, siden de kan mer om födsel. Men er i midten av uke 34 nå, og föler at det kanskje er litt sent å kontakte en jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri for sent å begynne hos jordmor, men før fødsel er jo greit ;)

Har hovedsaklig vært hos legen jeg, men siden jeg hadde noen traumatiske runder i forrige svangerskap anbefalte han meg å oppsøke jordmor slik at jeg fikk mer backup og gjennomgang. Angrer ikke:)

Skrevet

Går annenhver gang.

Aldri for sent å kontakte jordmor. Hvis du føler at legen ikke gir deg det du trenger ville jeg gjort det. Hvis du føler det er greit med lege trenger du jo ikke å forandre på noe nå :)

Skrevet

Gikk bare til legen en gang i uke 12 for å ta blodprøvene, og en gang i uke 21 ellers har jeg bare gått til jordmor.. Jordmoren har så mye bedre tid til deg og lytter mer på deg enn min lege ihvertfall!!

Skrevet

Jeg har kun gått til jordmor de siste månedene av svangerskapet. Jeg opplever at hos legen handler det om å bli ferdig fortest mulig, mens hos jordmor har du tid.

Skrevet

Hmm.. jeg tror kanskje jeg kontakter jordmor da. Jeg lurer på endel ting ang födsel, smertelindring osv. Og bare det og få litt informasjon :)

Skrevet

Jeg går kun til fastlege, for jordmora jeg tilhører er et mehe.

Fastlegen min er helt fantastisk og hun setter alltid av kjempegod tid, så føler ikke at det er noe hastverk eller at jeg ikke får spurt om det jeg lurer på. Jeg føler egentlig ikke behov for å snakke med jordmor om fødsel heller. Spesielt ikke når jeg ikke klarer å prate med jordmora i det hele tatt. Jeg har lest igjennom hele den "Fødselsboka", finni ut om fødselens faser, når man ringer sykehuset, tenkt litt rundt smertelindring og begynt å øve pusteteknikker. Jeg klarer ikke å se for meg at det er så mye mer jordmor kan tilføre. Gruer man seg veldig til fødselen eller sånt noe, kan jeg forstå at man kanskje føler behov for noen "fødselsprater" med jordmor, men i mitt tilfelle føler jeg absolutt ikke behovet :)

Skrevet

Har gått hos begge, men mest hos jordmor, ho har som regel bedre tid, og mere greie på ting føler jeg. Særlig fødsel og sånn:)

Skrevet

Har kun gått til legen min, syns han tar seg tid og jeg får ul hver gang hos han, noe jeg syns er fint. Fått tilbud om å gå hos jordmor i tillegg men føler ikke behov for det egentlig, da jeg ikke lurer på så mye og alt går greit.

Men om man vil er det aldri for sent å kontakte jordmor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...