Gå til innhold

Hvor sent kan mensen komme etter negativt forsøk?

Anbefalte innlegg

Jeg er på rd14 idag (hvis jeg teller med innsettingsdagen). Jeg har skapet fullt av tester, men jeg orker ikke knekken ved å se "ikke gravid" i displayet. Da venter jeg heller på mensen.

Men - den har ikke dukket opp. På tidligere forsøk har jeg fått mens på dagene 10, 11 eller 12. Men denne gangen har jeg annen medisinering, tar progesteron oralt og verken crinone eller cyklogest.

Hva er det seneste du har fått mensen etter neg. forsøk?

Tusen takk for svar.

Hilsen en lett skjelvende

Fortsetter under...

Jeg har kun testet negativt på RD 9 tidligere, alle de andre forsøkene har ikke kommet lenger enn til rett før uttak :( Testet dog positivt i dag på RD 14. Tenkte som deg at jeg heller ville ha mensen enn å se "Ikke gravid" i displayet... Men, i dag morges var spenningen og nervene til å ta og føle på da vi likevel tok sjansen. "Gravid" lyste mot meg!

Så jeg skjønner at du er lett skjelvende. Kjenner til det ;-)

Lykke til! Synes du skal teste jeg ;-)

Ved de to siste forsøkene har jeg fått mensen veldig sent, sist gang var det faktisk RD17 (innsettingsdagen talt som dag 0). Så det var kanskje ikke det du helst ville høre ;-)

Se på det slik: hver dag som du ikke får mensen er en dag til du får være gravid (jeg valgte alltid å se på meg selv som gravid inntil det motsatte var bevist)

Det er jo et godt tegn at mensen ikke er der enda! På de fleste negative forsøkene mine har jeg fått mensen til "vanlig" tid - dvs rundt RD12.

Jeg krysser alt jeg har for deg!

Hei jenter,

tusen takk for svar.

Jeg har et inntrykk av at de fleste får mensen før testdato eller testdagen, men så er det nettopp sånne unntak, MK, som rd17! Og da har det ikke vært en biokjemisk, engang?

Men jeg har en følelse i kroppen jeg ikke har hatt på en stund og testet, og ganske riktig, den er positiv..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den første følelsen er en enorm lettelse, nå skal jeg la dette synke inn og glede meg over det. Nå blir jeg kanskje tobarnsmor! For en lykke!

Gratulerer med positiv test til deg Storebror Snart! Jeg følger med deg, MK og er i heiagjengen når du får ditt første barn!

HURRRRRRAAAA!!!! Sarah, det var gode nyheter å få på en lørdagsaften :-) Jeg tok meg selv i å både smile og le litt da jeg leste at du hadde testet positivt. Det må vel bare bety at jeg ble veldig glad på dine vegne? Rare greier dette, hvor nær man kan kommer mennesker man bare "snakker" med her inne...

Hvor langt er du på vei nå, da? Rundt 4 uker? Termin i mai eller noe sånt? Hvordan blir det med oppfølging når du har hatt behandling i utlandet? Ja, jeg håper dere virkelig klarer å glede dere, og å kjenne godt og lenge på gleden mens den sprer seg i kroppen. Nydelig :-)

Da jeg fikk mensen RD17 testet jeg vel rundt RD 13-14, tror jeg, husker ikke helt, og da var i alle fall testen negativ. Det er lenge siden jeg har testet tidligere enn to uker etter uttaket, så om det kan ha ha vært en kjemisk graviditet på et tidlig tidspunkt vet jeg ikke. Hausken nevnte muligheten fordi jeg sa at mensen varte lenger enn normalt da den først kom, men jeg tenkte i grunnen ikke noe mer over det.

Ja, jeg håper du får heie for meg (ifbm en ny graviditet i alle fall) i løpet av det neste halvåret en gang - men jeg innrømmer at jeg surfet litt på adopsjonssider igjen tidligere i uken. Vi må nok legge en ny plan for når vi skal sende inn søknad, kanskje vi gjør det i høst. Det tar et halvt år fra man søker til saksbehandlingen starter i min bydel...

Jeg skal nok følge med deg inne på Gravide Slitere, Sarah.

Klemmer til deg

Veldig hyggelig at du deler gleden, MK! Ja, det er flere her inne jeg unner mer å få ønskebaret enn folk jeg kjenner "i virkeligheten"!

Ja, 4+4 idag, termin 20. mai (hvis det går bra). Jeg synes rigaklinikken har svart til forventningene, de svarer umiddelbart på telefon og det går mindre enn 24 timer før de svarer på mail. Jeg kjøpte alle medisiner der og har et godt opplag for å kunne fortsette de første ukene. Ul og sånt gjør jeg hos dr. Magnus, han er grei og gjør de nødvendige undersøkelser. Tenkte å ta hcg der også.

Ja, da sees vi på Gravide Slitere! Det er på tide, MK!!!!!

God klem tilbaks

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...