Gå til innhold

HVA gjør jeg? Er SÅÅ vanskelig å levere gutten på 3 år i barnehagen, har gått der 1 år....men likevel

**mamma'n til 1, 2 og 3

Anbefalte innlegg

Andre i samme situasjon? Eldste går ok. Men mellomste skriker og sier han vil være hjemme. Så går jeg hjem med babyen og har dårlig samvittighet:( Ikke kjekt. De sier har har det bra, slutter å skrike når jeg har gått. Men vet ikke helt... Hvorfor så lenge? Har jo gått der 1 år. Men brorer har skiftet avdelig nå etter sommeren, og en baby er kommet i familien. Kanskje det har noe å si?

Hva gjør jeg? Ha de hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke ha de hjemme. Fortsett å levere begge de eldste i barnehagen, og prøv å la din dårlige samvittighet ligge hjemme. Ikke lett, men absolutt en fordel. Barn kan lukte dårlig samvittighet lang vei, og de vet å utnytte det.

Eldstemann hos oss hadde også en lang periode med slik "vil-ikke-i-barnehagen"- tøys da han var rundt 3 år gammel, enda han var ene-barn på den tida og hadde ikke opplevd noe ekstra i livet sitt som din 3 åring. Han har blitt storebror, + at broren hans plutselig ikke går på hans avd. lenger. Det er store omveltninger i hverdagen for en liten en, det.

Jeg mener dette nok går over, bare prøv å være så rolig du kan når du leverer han. Ikke trekk det ut på noen måte, men kle av ham, heng ting på plass, si ordentlig hadet til ham og gi han en klem. Også overlater du ham til en av de ansatte og går rett ut og hjem igjen. Tøft ja, men veldig nødvendig.

Jeg brukte å ringe de ca. en halv time etter levering når det stod på som verst med sønnen vår, og da var han alltid i full lek med de andre barna sa de. Kunne ikke høre noe hyling i bakgrunnen heller, så det stemte nok det.

Det beroliget meg, og resten av dagen min gikk ikke med til å føle på den dårlige samvittigheten.

Lykke til!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar MadamMim:) Godt å høre det du sier! Har funnet ut at det å ha barn er en stor bekymring, trodde ikke det skulle være slik. Men får gjerne dårlig samv. for både det ene og andre merker jeg. Kanskje derfor noen bare får ett eller to barn:) Burde nok tenkt meg litt om;) Men vil ikke bytte vekk noen av guttene mine altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...