Gå til innhold

seteleie i uke 31

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn i magen som ligger i sete og har gjort det så og si hele tiden.

Noen andre som har opplevd at barnet blir i den stillingen siden det har vært der så lenge eller at den plutselig som lyn fra klar himmel snur seg til hodeleie?

Blir KS på meg hvis ikke den flytter seg regner jeg med, ihvertfall det jordmor sa pga kraftig bekkenløsning.

hmmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lå i seteleie i mange uker frem til uke 32, hadde en UL igår på kontroll (uke 33) og da hadde h*n plutselig snudd seg med hodet ned. Så det kan godt være at din finner på og snu seg også, men er jo ikke godt å si. De gjør litt som de vil inni der :)

Skrevet

vet ikke når tulla mi snudde seg, men hun lå i seteleie til et sted mellom 30 og 36 uker..på 36 uker kontroll lå hun plutselig med hodet ned og nesten festet.. :)

Mye som skjer mellom de ukene, slik legen sa til meg også var at mellom 30 og 36 uker kan ungen finne på å snu seg både opp og ned flere ganger..så hadde nok ikke blitt bekymret var jeg deg :)

Skrevet

jeg er 32+1 nå og de siste par dagene har lillesøster i magen snudd seg fra å ligge riktig til å sette seg på rompa! dette var ikke i planen min i det hele tatt.

Jeg tror ikke man får føde på ABC hvis det blir setefødsel, og når man har født før føles det som at det er en "fasit" på hvordan dette skal gjøres. så dette var ikke noe gøy. kjenner at jeg ikke er motivert til hverken setefødsel, eller keisersnitt!

håper hun snur seg riktig igjen før uke 36!!!

men en stooor fordel med at hun nå sitter i seteleie er at jeg faktisk kan sove hele natten uten å måtte tisse!!! :D juhuuuu det er fantastisk!

Skrevet

Jenta ligger fortsatt med hodet opp, er 33+4, kjenner fortsarr hodet høyt oppe i magen, rompa rett ned og bein og armer som virrer rundt på høyre side. Det er visst ikke før uke 36 at man trenger å begynne å bekymre seg, men kjenner jeg har litt panikk...

Skrevet

Min gutt lå i seteleie hele tiden og på meg ble det setefødsel. Jeg hadde også kraftig bekkenløsning og var faktisk ikke i stand til å klare å gå halve dagen pluss vondt resten. Jeg valgte selv setefødsel siden jeg er sykepleier og jobbet på den tiden på kk. Viste at det var mindre komplikasjoner med setefødsl enn keisersnitt og at de var så dyktige (har vært med på mange). Jeg angret aldri på at jeg fødte i sete, og fikk en lettere og mindre smertefull fødsel enn første gang som var normal. Verden har heldigvis gått videre siden forje generasjon, når de ikke hadde så mye kunnskap og det var svært risikofullt for barnet. Så kunne jeg ta meg av barnet fra dag en og slippe infeksjoner etc. :-)

Skrevet

Takk til alle innspill her og andre innlgg, kjenner jeg er litt mindre redd for setefødsel enn jeg var før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...