Gå til innhold

lammekjøtt...

gutt 08, februar11 høygravid!!

Anbefalte innlegg

mannen ville lage middag til meg i dag, og så kom vi til å tenke på det med gjennomstekt. lammestek må kanskje også være helt gjennomstekt hvis jeg skal kunne spise det?

forøvrig kommet til uke 18 og kjenner sparkene godt på utsiden, kan tom kjenne på livmoren når babyen snur seg:) elsker den følelsen, og har savnet den!!! nå teller vi ned, 9 dager igjen til 150:)

det går sakte men sikkert framover ihvertfall:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142304605-lammekj%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Alt kjøtt må være gjennomstekt. Utrolig kjedelig. Jeg har liksom tenkt at det er tilstrekkelig med at skorpen på rødt kjøtt er stekt. Men leste på matportalen tror jeg det var at det er ikke bare ytre forurensning man skal beskytte seg mot, men dyret kan være smittet av toxoplasmose. Vet ikke hvordan det er hvis du har temp i midten av lammet over 80 grader i en viss tid. (Slikt finner du på matportalen.no) Men med en slik tilberedning blir vel lammet fort i realiteten gjennomstekt. (Jeg er ikke så god på lam ;o)

ja er fryktelig kjedelig, jeg har aldri vært spesielt glad i helt dødstekt kjøtt. men vil ikke ta sjansen på noe annet heller:)

skal lam være perfekt skal den vel ha kjernetemp på 70, men dette blir nok for lite.. mye man skal tenke på:)

har heller ikkeverdens beste peiling på lam, er mannen som står for dette:)

skal gå gravid over julen denne gangen, og gruer meg litt til å utelukke så mye forskjellig...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...