Gå til innhold

Når begynne med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan vet man om barnet trenger det?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vi begynte med smokk når gutten vår var 4 dager. Han hadde enten puppen min i munn eller fingrene, så det var tydelig å se at han hadde et sugebehov.

Ellers blir det anbefalt å ikke gi smokk før amminga er på plass og ungen suger riktig på brystet, dette for å unngå sugeforvirring.

Skrevet

Fikk anbefalt å vente til ammingen gikk fint. Men jeg begynte også bare noen dager etter fødsel, for han lå på puppen 24 imer i døgnet..

Skrevet

Har begynt etter bare få dager med begge:) Første gangen følte jeg meg som elendig mor som gav smokk før de anbefalte 3 ukene som står skrevet i alle bøker:oP

Skrevet

Jeg begynte etter 1,5 uke. Livredd for at han skulle bli sugeforvirret. Etter et par dager med smokk begynte han å tulle med puppen så jeg slutta med den og ventet til han var 3 uker. Da gikk det fint å kombinere amming og smokk uten at han ble sugeforvirra :)

De fleste barn har vel et stort sugebehov når de er så små, så enten finner de sikkert fingra sine eller så suger dem på smokk sikkert! Jeg er sjeleglad han tar smokk, hjelper veldig på søvnen osv her iallefall :)

Skrevet

han var 10 dager.hadde stort sugebehov.ikke vært noe problem(han er 7mnd nå).Fullammet 5 1/2 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...