Gå til innhold

Hva synes dere om disse navnene?

Anbefalte innlegg

Jeg har to dager til termin og jeg har følt vi har hatt sånn noen lunde kontroll på navn. Vi har til nå landet på Ada som vi begge synes er veldig vakkert men nå som jeg ser det på papiret(ja, jeg har faktisk skrevet ned det aktuelle navnet!) virker det så tomt. Hun skal bare ha ett etternavn. Mitt pikenavn er Hansen og jeg synes dette bare vil ta opp plass. Ikke er det mye pent heller. Mannens etternavn, som jeg også har tatt er på åtte bokstaver. Vil det da se dumt ut med kun Ada+ etternavn? Innbiller meg at folk i dag gir barne fire navn og i noen tilfeller ser det veldig lekkert ut synes jeg!

Mine to favoritter i starten av svangerskapet var Mathilde og Margrethe. Er veldig glad i disse navnene fortsatt. Men igjen, så er jeg uhyre kresen og synes Ada Mathilde blir aaaltfor sukkersøtt og Ada Margrethe totalt mismatch. Hva synes dere? Mannen er heldigvis åpen for et mellomnavn, vi har i grunn vært på samme planet hele tiden når det gjelder navn. Vi liker Ada begge to og derfor kan jeg ikke godt forlange å bytte det ut så sent så Mathilde eller Margrethe kan bli brukt alene når han er såpass innstilt på Ada, som i tillegg var navnet til oldemoren hans.

Jeg trenger litt input utenfra. Vær helt ærlig, hvordan lyder nevnte navn; Ada Margrethe og Ada Mathilde? Kom gjerne med innspill til andre mellomnavn, helst med 6 bokstaver + som ikke slutter på A. Mellomnavn der begge har a-endelse takler jeg ikke :P

Venter spent på svar:-D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142304489-hva-synes-dere-om-disse-navnene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ada Mathilde er finest, og jeg synes aldeles ikke Ada er noe sukkersøtt navn, for meg er det mer gammeldags..

Andre forslag:

Ada Isabel

Ada Louise

Ada Malene

Ada Tomine

Ada Emilie

Ada Sophie

Ada Susann

Ada Malene

Ada Otilie

Ada Helene

Personlig så synes jeg ikke noe om å sette på et andrenavn bare for å "fylle ut" hvis det ikke er oppkalling, men dette er bare for min egen del. Jeg synes at Ada selv om det er kort kan stå helt fint alene, og at du ikke behøver å sette på et navn til, bare for at det skal se penere ut på papiret.

Da ville jeg heller ha valg å kalle opp etter en person jeg var glad i, hvis dere veldig gjerne vil ha et mellomnavn.

Noen forslag jeg ellers synes er pene:

Ada Marianne

Ada Birgitte

Ada Kristine

Annonse

Jeg er egentlig ikke så veldig for å gi barn mange navn og dobbeltnavn, men i dette tillfelle syns jeg Ada Margrete var vakkert sammen. (Jeg ville droppet h-en.)

Syns det fikk en viss historisk sus over seg! Gå for det! :)

Mathilde er så mye brukt nå at det blir mindre orginalt...

Jeg synes Ada er et flott og vakkert navn alene. Legger du til Mathilde, Margrethe eller noen andre "tunge" (men for all del - nydelige!) navn til Ada, vil hun neppe bli kalt dette av andre enn dere uansett...

Ada Elise

Ada Sofie (vakkert)

Ada Helene

Ville jeg i så fall valgt... Noe enkelt og lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...