Gå til innhold

Baby og katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å skaffe oss en liten kattepus. Men jeg er noe skeptisk med tanke på at det snart kommer en baby i huset. Det beste er kanskje at babyen kommer til før vi skaffer oss ei katte. På denne måten slipper vi ei sjalu katte. Har også et barn på snart 2 år. Erfaringer og meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg 4 voksne katter, og hadde katter da jeg fikk 10åringen min også. Tror ikke det blir noen problemer med dem.

Det kan ihvertfall være verdt å tenke på at den lille kattepusen bør være husren FØR babyen begynner å bevege seg rundt på gulvene. Det er ikke noe særlig at pus sliter med pottetreningen samtidig som babyen begynner å utforske :S Toåringen din kommer vel til å bli veldig knyttet til kattungen (blir jo gjerne slik*smil*), så at katten blir sjalu tviler jeg på. Men nysgjerrig på den lille? Definitivt. Men katter lærer:)

Skrevet

vi hadde katter fra før når vi fikk barn første gang :) 2 stk :)

og jeg kan si at det kan slå begge veier....

tror faktisk at jeg ville valgt å få barn før katt..... det som skjedde her var nemilig at den ene katten ble litt sjalu og begynte å tisse på tingene til barnet.......... klær, leker, bilsete, voksiposen.... det meste som tilhørte barnet..........

noe verre enn det ble det ikke, altså de var aldri slemme mot ungen eller noe, men kattepiss stinker og det er ikke lett å kvitte seg med den stanken........

Skrevet

Og; ikke la katten få for vane å ligge på babyens ting. Da datteren min sov utendørs i vogn hadde den ene hokatta mi fast plass i kurven under vogna- jeg hadde ingen problemer med akkurat det, men mange er veldig redd for at kattene legger seg oppå ansiktet/brystet på baby og kveler de (det har skjedd dødsfall av slike hendelser).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...