Gå til innhold

litt flaut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det fler som lekker litt når man nyser og hoster? jeg sliter litt med det, men hadde det under sist sv skap og. 'Håper det gir seg snart. er en smule flaut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette er ganske vanlig. Særlig når magen begynner å vokse. Husk å gjøre knipeøvelser daglig for å forebygge at du får et vedvarende probleem. Siden du er andregangsfødende har du større risiko for at det ikke gir seg like lett som forrige gang. Trening er derfor viktig. Jeg skal innrømme at jeg ikke er like flink til å knipe denne gangen som sist svangerskap, men jeg prøver å gjøre det mens jeg ser tv om kvelden. Viktig å fortsette med dette også etter fødselen.

Hva hosting og nysing angår så har jeg erfaring fra sist svangerskap at det er lettere hvis jeg holder litt i mot på magen når jeg hoster/nyser. Da klarer jeg bedre og også konsentrere meg om å knipe igjen i bekkenet samtidig som jeg hoster med bukmuskulaturen.

Jeg bestillte en dvd med øvelser etter forrige svangerskap. www.corewellness.no DVD'en er gratis og laget av en norsk fysioterapeut som har jobbet mye med dette. Jeg skal innrømme at jeg enda ikke har sett den selv, men fikk den anbefalt av ei venninne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...