Gå til innhold

overoppheting på natta....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte at babyen skal få ligge oppi dry ammemadrass oppi grindsenga, for at hun skal få litt "mindre verden" de første månedene (framfor å ha hele den store senga). Har kjøpt inn sprinkelbeskyttere, og tenkte også å ha lammeskinn som hun kan sove på. Og så må hun vel ha body og pyjamas (ull???) og dyne på. Men jeg blir litt redd for om dette blir for varmt.Hvor mye skal man ha på babyen om natta, og hvor mange grader skal det være i rommet? Vil det å sove på lammeskinn øke faren for overoppheting (og i verste fall krybbedød...)? Vil jo at hun skal sove lunt og godt, og ikke bli for kald heller.

Hilsen usikker førstegangsfødende som ikke har peiling....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Her var mange spørsmål. Ikke alle jeg har så mye formening om, men noen. I utgangspunktet er det viktig å være obs på om baby blir for varm. Men det kan du lett kontrollere ved å kjenne i nakken, ned mot ryggen og på magen. Hvor mye mini bør ha på seg er veldig forskjellig fra baby til baby. Noen er "varme av seg", andre trenger mer klær. Jeg har selv en av hver.

Lammeskinn ville jeg brukt, da det skal fungere varmeregulerende. Midt på sommeren erfarte vi likevel at det ble for varmt med skinn for våre. Men det er neppe så varmt hos deg nå :)

Vi har aldri brukt både body og pyjamas, for det ble for varmt for våre, men som sagt; Se det an når baby kommer, om det er en som trenger begge deler.

Noen små sparker av seg dyna nokså raskt, og da velger noen å heller bruke en sovepose-sak. Slik vattert pose som man tar på babyen som en genser,eller T-skjorte og så er føttene inni posen... (Veldig klønete forklart, men...)

Lykke til! Tror nok fort du finner ut hvor mye du skal ta på mini for at hun skal sove lunt og godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...